Avatar billede thecannmann Praktikant
06. september 2016 - 17:36 Der er 11 kommentarer

Hent liste fra anden Excel-fil

Hej Eksperten (eller Computerworld. Hvad er der sket? :-))

Jeg forsøger at lave en liste i min excel-fil ALPHA. Listen skal hentes, og opdateres automatisk, fra min excel-fil BETA, hvor denne liste er oprettet i en tabel.

Men hvordan søren får jeg lige struktureret det? Den skal kunne opdateres (delvist, måske) automatisk og der må ikke være en masse "#VÆRDI".

Jeg håber I kan hjælpe :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2016 - 17:40 #1
Passer kolonnebredderne på de to ark sammen?
Avatar billede thecannmann Praktikant
06. september 2016 - 17:43 #2
Hej :-)

Det forstår jeg ikke helt. Altså, simpelthen bare i centimeter?
Avatar billede ebea Ekspert
06. september 2016 - 17:48 #3
Prøv at uploade et eksempel på det Ark du bruger. Det gør tingene noget nemmere.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2016 - 17:53 #4
Ja. Det jeg mener er om de to filer er en kopi af hinanden eller du har oprettet dem manuelt hver for sig. Kan indholdet ikke stå i boksen i den ene fil, så kan der komme til at stå værdi i stedet for tal i den anden. Formateringen skal selvfølgelig også være rigtig. Men jeg er ikke super ekspert lige på dette område, så er mine indlæg ikke løsningen for dig må andre tage over :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2016 - 17:55 #5
#3 God ide. Håber du er mere ekspert på excel end jeg er :-)
Avatar billede thecannmann Praktikant
06. september 2016 - 21:00 #6
Hej igen!

Så fik jeg lavet en lille illustration. Håber den er forklarende nok.

http://oi63.tinypic.com/jrwjm9.jpg

Ellers lad mig endelig høre! På forhånd tak :-) De to filer er en kopi af hinanden, hvor der efterfølgende er slettet data fra hver enkelt, men hvis det er nemmere, kan de helt bestemt oprettes manuelt for sig.

Jeg kan også uploade 2 excel-ark, hvis det er :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2016 - 21:04 #7
Den eneste ting der falder lidt i øjnene for mig er at det ene ark kører med 11 i tekst størrelse, hvor det andet kører 12.
Om det er nok til du får fejlen det er jo så spørgsmålet?
Avatar billede ebea Ekspert
06. september 2016 - 21:16 #8
Ja, du skal uploade excel ark! ikke en tegning, eller screendump.
Så kan man se hvad der er tanken bag.
Avatar billede thecannmann Praktikant
07. september 2016 - 18:54 #9
Altså, jeg skal lige hurtigt nævne, at jeg endnu ikke har fundet frem til noget. Jeg har forsøgt, men kan slet ikke finde ud af det. Det er ikke fordi jeg har nogle enklefejl, som eksempelvis skriftstørrelse eller dublering af ark.

Hvis I har en løsning, er jeg lutter øre. Alt er åben til ændring. Og egentlig skal den bare kunne det, som beskrevet i første indlæg, samt vist på billede.

Lad mig endelig høre, hvis I forsat vil have en Excel-fil :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2016 - 18:59 #10
@ebea har i #8 bedt om at du uploader filerne.
Avatar billede anedi Ekspert
09. september 2016 - 11:01 #11
Du kan ikke lave en liste med datavalidering, der refererer til celler i et andet ark.
Men du kan lave listen på baggrund af tal i arket ALPHA og dem kan du hente fra arket BETA.
Eksempelvis således: ='[BETA.xlsx]Sheet1'!A1

Hvis det skal være dynamisk osv. er det nok en god idé at uploade dine ark, som foreslået ovenfor.

Vh
Anedi