Avatar billede Karalumpas Praktikant
06. september 2016 - 22:28 Der er 6 kommentarer

Windows 7 pro admin account

På mit arbejde har vi en pc som har en standard user konto. Windows virker fint, men den vil ikke gå på nettet. Da jeg ikke har admin rettigheder på den, kan jeg ikke komme til at se indstillingerne for netkortet. Ved en diagnosticering af netværket, siger den at netværket ikke er identificeret og at DHCP ikke er aktiveret. Min chef fortæller mig at den muligvis tidligere har haft en fast ip. Jeg kan ikke aktivere administrator kontoen via net user administrator /active:yes fra CMD med adminrettigheder. Der melder den fejl, det har jeg ikke adgang til. Hvordan får jeg gang i administrator kontoen for at kontrollere indstillingerne for netkortet?
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2016 - 22:37 #1
du kan ikke komme til administrator konto uden passwordet
Avatar billede Karalumpas Praktikant
06. september 2016 - 22:39 #2
Der er et password til admin kontoen, men hvordan skal jeg taste det ind hvis jeg ikke kan aktivere admin kontoen?
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2016 - 22:42 #3
Kan du komme i kontrolpanelet ? Så prøv User Acount  "Brugerkonti" at give dig flere rettigheder.
Avatar billede Karalumpas Praktikant
06. september 2016 - 22:44 #4
Ja det kan jeg godt komme ind i, men jeg får ikke lov til ret meget.
Jeg kan jo kun logge på den som standard bruger.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. september 2016 - 22:59 #5
Når jeg skal aktivere eller nulstille en admin konto, bruger jeg Hirens BootCD - den har indbygget:

Offline NT Password Changer 2011-05-11
Utility to reset/unlock windows NT/2000/XP/Vista/7 administrator/user password.

Den er gammel, men virker altså stadig - på ukrypterede systemer: http://www.hiren.info/pages/bootcd
Avatar billede Karalumpas Praktikant
06. september 2016 - 23:11 #6
Tak - jeg kigger på det.
Ellers må jeg vel bide i det sure æble og formatere. :)