Avatar billede jesperodde Mester
07. september 2016 - 09:40 Der er 3 kommentarer

Windows 10 - er der håb?

Sagde ja tak til Win10 ved juletid sidste år. Men nu bliver det kun værre.
Firefox går ned 3-4 gange dagligt, og den sidste måned har det været et helvede at skifte mellem åbne programmer.  Den adlyder ikke musen, heller ikke Alt-tab. Men efter en del frem og tilbage havner jeg så endelig i det rigtige program. Dette er et helt nyt problem, det med Firefox har stået på længe.
I går måtte jeg så oveni det hele lave en koldstart, fordi jeg heller ikke kunne komme til at klikke på "genstart" i menuen.
Er de da splittergale på MS? Savner min gamle Win7... Overvejer at ringe til MS support, men de har som regel en eller anden undskyldning for ikke at hjælpe.
Håber nogen har nogle gode ideer, for detteher koster mig penge i form af tabt arbejdstid. Jeg er ikke Windows-nørd, men er dog ganske erfaren på brugerplan og ved hvad der er hvad i systemet.
På forhånd tak!
Jesper
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. september 2016 - 09:58 #1
Det lyder nu ikke som en speciel windows 10 fejl - mere som en generel fejl.

Men hvad fejlen kan være, kan jeg ikke skyde på, uden yderligere fejlsøgning.

Det kunne være noget så kedeligt som din harddisk, der er ved at stå af - eller i hvert fald har rod i fil-systemet.

Grundlæggende - har du overvejet at reinstallere de programmer der driller? - det ville i hvert fald være rimelig oplagt at forsøge det som det første.
Er der for meget "rod" på maskinen til at du tror, det er et enkelt program, kan du jo også overveje at reinstallere hele PC´en.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2016 - 10:38 #2
Jeg finder også, at en geninstallation af w10 er en god ide, efter at du har taget backup af dine vigtige data.
På DVD/USB vælger du enten den installation som hedder "Gem intet"
Eller slet partitionen og opret en ny.
Avatar billede whiteraven_gl Juniormester
21. september 2016 - 17:59 #3
valby1 +1
Lydersom den klassiske 1 årlige re-format af windows er tiltrængt ;) Specielt efter opdatering af windows 7 -> windows 10 mine erfaringer er at windows 10 begynder at opfører sig mærkeligt på den ene eller anden måde efter nogen tid efter opdatering. Men kører fint efter clear install.

Men kan selvfølge også være min paranoide brug af Anti-beacon til at slå alle windows 10 'phone home' funktioner fra. ;)
https://www.safer-networking.org/spybot-anti-beacon/