Avatar billede feldfoss123 Novice
15. september 2016 - 12:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Returnere hver tredje værdi fra en celle til en anden i excel

Hej..
Jeg har et regneark med tre ark (ark1, ark2, ark3), hvor jeg gerne vil hente en værdi fra en celle på ark2 og vise den i en celle på ark3.

Min udfordring er. at det kun er hver tredje celle jeg skal  bruge værdien fra.
Eks: i celle  D6 (ark3) skal jeg bruge værdien fra E16 (ark2)  - i celle E6 (ark3) skal jeg bruge værdien fra H16 (ark2) dvs. et spring på to celler før den skal tage værdien. Og sådan forsætter det op til P7 (ark3).

Håber der er nogen der kan hjælpe..
Avatar billede jens48 Ekspert
15. september 2016 - 13:45 #1
Prøv med denne formel i celle D6

=FORSKYDNING(Ark2!$E$16;;(KOLONNE()-4)*3)

og kopier formelen så langt til højre som nødvendigt
Avatar billede feldfoss123 Novice
15. september 2016 - 14:29 #2
Virker perfekt - er der noget med point der skal gives og i så fald hvordan virker det?