Avatar billede Martin K. Novice
21. september 2016 - 16:24 Der er 8 kommentarer

Brevfletning med PDF-fil

Jeg sidder og skal sende mails ud til kunder, og gør brug af brevflet i Word. Problemet er, at jeg skal sende to PDF-filer med i alle mail, hvordan gør jeg dette?
- Tænker at nogle måske har stået over for samme problemstilling.
Jeg vil blive utrolig glad for evt. andre metoder at kunne udføre denne funktion på :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. september 2016 - 18:51 #1
Avatar billede Martin K. Novice
21. september 2016 - 21:59 #2
Tak, men det virker ikke når jeg sender den ud til mine test-mails. Her figurere PDF-filen blot som et ikon/billede i mailen og kan ikke åbnes - Øv.
Avatar billede supertekst Ekspert
21. september 2016 - 23:34 #3
Mener jeg har skrevet noget VBA-kode til et lignende formål. Prøver at finde omtalte og vender tilbage.
Er det Outlook, som skal afsende?
Avatar billede Martin K. Novice
22. september 2016 - 09:25 #4
Att.: Supertekst
Ja, det er via Outlook, at det sendes ud / brevfletning er i Word 2016.
Avatar billede supertekst Ekspert
22. september 2016 - 09:32 #5
Tak - vender tilbage..
Avatar billede supertekst Ekspert
22. september 2016 - 13:44 #6
Har afprøvet følgende i Outlook:
1) Send/Modtag
2) Arbejd offline
3) "Afsend mails"  (placeres i Udbakken)
4) Kør nedenstående makro - skal justeres *)
5) Arbejd online
6) Send

*) Makro i Word:
Option Explicit
Rem VBA "Thisdocument" i et Word dokument
Rem =====================================
Private Sub tilføjPDFtilMails()
Dim antalMails As Integer
Dim mailApp As Outlook.Application, Namespace, udBakke
Dim m As Integer, filNavn1 As String, filNavn2 As String
    Set mailApp = New Outlook.Application
    Set Namespace = mailApp.GetNamespace("MAPI")
    Set udBakke = Namespace.GetDefaultFolder(olFolderOutbox)

    filNavn1 = "D:\xxx.pdf"        '<---- JUSTERES - sti & filnavne
    filNavn2 = "D:\Test2711.pdf"    '<---- JUSTERES - -"-

    antalMails = udBakke.Items.Count

    If antalMails > 0 Then
        For m = 1 To antalMails
            With udBakke.Items(m)
                .Attachments.Add filNavn1
                .Attachments.Add filNavn2
                .Save
                .Send
            End With
        Next m
    End If
End Sub

Nu kan du prøve at se på det..
Alternativt kan hele processen ændres til  udelukkende at ligge i VBA og betjenes via en Userform (dialogboks) - men så er det ikke via Eksperten.
Avatar billede Martin K. Novice
22. september 2016 - 18:09 #7
Kan jeg få dig til at være lidt mere specifik i punkt 3 og 4, da jeg ikke har arbejdet med dette før? :)
Avatar billede supertekst Ekspert
22. september 2016 - 23:25 #8
3) I Outlook fanen "Send/modtag" / Arbejd offline sættes til
D.v.s. at mails ikke afsendes, men forbliver i Udbakken.

4) VBA-koden skal indlægges i et Word dokument.
De to filnavne skal ændres iflg. de aktuelle.

Når så koden udføres - gennemløbes udbakken og alle mails forsynes med de 2 pdf-filer som vedhæftede.
---
Men anvend "kontakt" på www.supertekst-it.dk - så får vi direkte kontakt..