Avatar billede kaz9k Juniormester
22. september 2016 - 12:39 Der er 1 løsning

ARC i et Samsung7 serie

Hej.

Jeg har et 55" samsung tv i 7-serien. Jeg har sluttet min PS4 til HDMI ARC indgangen. Har jeg misforstået eller bør fjernsynet ikke selv skifte "kanal" til PS4 visning, når jeg tænder PS4'eren?
Sådan gjorde mit Panasonic tv i hvert fald. Det skiftede endda tilbage til TV mode, når jeg slukke PS4'eren igen...

Mangler jeg at lave om i menuen på Samsung TV'et?
Avatar billede Nina Forsker
22. september 2016 - 13:28 #1
Hej Kaz9k,

Du skal have enabled HDMI-CEC(Anynet+ på Samsung)
Både på din PS4 og på dit Samsung Tv.

Dette kan du gøre under indstillingerne på dit tv og din PS4.
https://www.youtube.com/watch?v=5BD3g_o9O7M
Her er en lille How-to.

Mvh. Nina