Avatar billede sorenmt84 Juniormester
28. september 2016 - 14:28 Der er 1 kommentar

Google maps api - kopier koordinater til form text felter

Har dette lille google api script, der helt simpelt laver et kort med markering af nuværende lokalitet. Den lille røde markeringspil kan flyttes rundt efter behov.
Det jeg ønsker at at få det lavet, så koordinaterne kopieres over i 2 text felter i en form - henholdsvis lat og lon - og der skal ske en opdatering af disse felter hver gang den røde pil flyttes.
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
28. september 2016 - 14:28 #1
Glemte så at indsætte koden:

<section id="wrapper">
Click the allow button to let the browser find your location.

<script type="text/javascript" src="https://maps.googleapis.com/maps/api/js?key=AIzaSyD5kMJIMqUjQ7VWVYY2ILUd78RF_PhXjt4&sensor=true"></script>
    <article>

    </article>
<script>
function success(position) {
  var mapcanvas = document.createElement('div');
  mapcanvas.id = 'mapcontainer';
  mapcanvas.style.height = '400px';
  mapcanvas.style.width = '600px';

  document.querySelector('article').appendChild(mapcanvas);

  var coords = new google.maps.LatLng(position.coords.latitude, position.coords.longitude);

  var options = {
    zoom: 15,
    center: coords,
    mapTypeControl: false,
    navigationControlOptions: {
        style: google.maps.NavigationControlStyle.SMALL
    },
    mapTypeId: google.maps.MapTypeId.ROADMAP
  };
  var map = new google.maps.Map(document.getElementById("mapcontainer"), options);

  var marker = new google.maps.Marker({
      position: coords,
      draggable: true,
      map: map,
      title:"You are here!"
  });
}

if (navigator.geolocation) {
  navigator.geolocation.getCurrentPosition(success);
} else {
  error('Geo Location is not supported');
}

</script>
</section>