Avatar billede aequo Novice
06. oktober 2016 - 00:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Crt TV skal tænde når strøm tændes

Hej
Jeg har et gammelt billedrørs tv som jeg gerne vil have til at tænde når der tændes for strømmen til tv'et.

Det der sker idag er at når jeg sætter strøm til (på væggen) og trykker på power knappen så kommer der lys i en LED foran på tv'et.
Derefter skal jeg trykke på en tast på fjernbetjeningen for at tv tænder.

Det jeg gerne vil frem til er som nævnt at tv'et tænder lige så snart der tændes for strømmen på væggen(og powerknap er aktiveret, naturligvis)

Er der nogen der ved hvordan jeg opnår dette?
Kan man trigge det via scartkablet?
Kan man lave et nemt hack på chassis'et?

Det er et Prosonic 20" tv
Jeg har ikke manualen.
Jeg har ikke schematics og kender ikke kode til at komme i service meny(hvis det skulle kunne hjælpe)

Nogen idéer
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. oktober 2016 - 19:22 #1
Hej.

  Well, det korte svar er: Nej, nej og nej.

  Når det er en impuls fra fjernbetjeningen, der tænder det, skal du "noget" til at emulere fjernbetjening i det øjeblik, TV'et har haft tilstrækkelig tid til at starte komponenterne op.

De bedste hilsner
Avatar billede aequo Novice
08. oktober 2016 - 18:00 #2
Det viser sig at udover med fjernbetjeningen kan TV´et også tændes fra standby ved et tryk på en program knap/kontakt på chassiset.
Det bliver nok til at jeg laver noget der kan aktivere denne kontakt i nogle sekunder når der sættes strøm til således at det tændes uden at der skal gøres noget.
Avatar billede aequo Novice
12. oktober 2016 - 22:25 #3
Det blev som nævnt til at jeg fandt og byggede et lille hack til at sætte på den kontakt på chassiset så TV tænder når strømstikket sættes i væggen uden at der manuelt skal trykkes på nogen knapper.

Det virker.

Tak