Avatar billede themask888 Juniormester
11. oktober 2016 - 11:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med "Gem som PDF"

Hej Eksperter

Jeg bruger ofte "Gem som PDF" fra Word - problemet er at jeg for nylig har oplevet at når jeg prøver at gemme Docx filer som PDF-filer, får jeg en PDF-fil med helt forfærdelig opsætning. Word-dokumentet er A4 (almindelig side), men den oprettede pdf-fil er reduceret til 25% af en af A4 side. Dokumenet fylder 25% mens 75% er helt hvidt.

Hvad kan være årsagen til at Word/Adobe ikke fungerer mere på en bærbar hvor det altid har fungeret?

Arbejder på en Lenovo bærbar med Windows 10, Office 2007, Adobe Acrobat Reader 2015.
Avatar billede wjens Guru
11. oktober 2016 - 12:29 #1
Det lyder som om du "printer" på en A3 side, for så vil dit A4 layout jo fylde 25% af arealet. Check hvad der måtte være af options for PDF output/paper/scale.
Avatar billede themask888 Juniormester
11. oktober 2016 - 12:41 #2
Jeg har prøvet at finde PDF output fra Word instillingerne men har ikke kunnet finde instillingerne for dette. Nogen instrukser for hvor jeg finder PDF output instillinger i Word?

Det undrer også at det hele tiden har fungeret, og lige pludselig sker det her?
Avatar billede themask888 Juniormester
11. oktober 2016 - 12:49 #3
Har lige geninstalleret Add-in til Gem som PDF fra Microsoft og det viste sig at have den ænskede effekt på problemet så problemet er hermed løst..

2007 Microsoft Office Add-in: Microsoft Save as PDF or XPS