Avatar billede AppCamp Praktikant
17. oktober 2016 - 14:01 Der er 5 kommentarer

Lodret data ind i et andet ark og så være vandret

Jeg har to ark - ark 1 med lodret data og ark 2 hvor denne data skal over i, men dataen skal her stå lodret og ikke vandret. Normalt ville jeg i ark 2 bare bruge = og så gå ind i ark 1 hvor dataen er og trykke enter og trække formlen til de andre celler. Men dette kan kun lade sig gøre når min data står i samme retning som i det ark det skal ind i. Er der nogen måde hvorpå jeg kan få mit lodrette data ind i mit andet ark og så stå vandret?
Avatar billede finb Ekspert
17. oktober 2016 - 14:04 #1
brug
transpose
eller
transponer
Avatar billede h_s Forsker
17. oktober 2016 - 14:05 #2
Kopier Ark1
vælg Ark2
Højreklik og vælg indsæt speciel
Vælg Transponer
Avatar billede AppCamp Praktikant
17. oktober 2016 - 14:15 #3
Jeg skal ikke have ark 1 kopieret da det skal være et selvstændigt ark hvor jeg bare skal trække nogle af tallene ud..
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
17. oktober 2016 - 16:52 #4
Hvis du har dine data i Ark1!A1:A10 og ønsker dem i Ark2!A1:J1 så brug i ark2!A1:

=INDEKS('Ark1'!$A$1:$A$10;KOLONNER($A:A)) og kopier til højre.

Hvis du har dine data i Ark1!A1:J1 og ønsker dem i Ark2!A1:A10 så brug i Ark2!A1

=INDEKS('Ark1'!$A$1:$J$1;RÆKKER($1:10)) og kopier nedad.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
18. oktober 2016 - 06:44 #5
Rettelse:

Den sidste INDEKS-formel skulle have set sådan ud

=INDEKS('Ark1'!$A$1:$J$1;RÆKKER($1:1))

altså ikke RÆKKER($1:10)