Avatar billede TheYaXxE Juniormester
01. november 2016 - 20:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Plex kan ikke aktivere Fjernadgang

Hej.

Jeg har fornyligt installere Plex Media Server på min Windows 10 maskine og syntes egenligt det kører meget fint.

Men når jeg prøver at aktivere Fjernadgang melder den fejl, hver gang.
Den skriver noget om at min server er forbundet til internettet via flere routere eller andre enheder og så noget med "Double-NAT".
Jeg har flere router i hjemmet, bare opsat som switches, men min server er opsat direkte til hoved-routeren.

Jeg har så fulgt og gjort alt, hvad der står på troubleshooting-siden, men intet har hjulpet.

Jeg har dog fundet ud af min routers WAN IP adresse ikke er den samme som man ser på eksempelvis whatsmyip.org, hvilket er lidt underligt.

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2016 - 20:47 #1
du skal nok ha noge fast IP på din windows 10 server kør du prof
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
01. november 2016 - 21:40 #2
Har allerede prøvet disse ting:

* Oprettet statisk IP adresse for computer
* Midlertidigt deaktiveret Firewalls og Antiviris
* Aktivieret UPnP på router (var allerede aktiveret)
* Mauelt Forwardet porte
* Deaktiveret de andre routere/switches
Avatar billede Mads Juniormester
02. november 2016 - 15:00 #4
Har du tjekket alle porte? Og har en fast ip hos din udbydder og pc? Og husk lige at tjek om du er på samme netværk med alle sammen
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
03. november 2016 - 00:31 #5
De er alle på samme netværk ja.

Men har så læst yderligere på andre forums at hvis ens udbyder er Stofa kan der godt være en del problemer da deres fiberbokse automatisk køre NAT, hvilket så måske kan forklarer dobbelt NAT fejlbeskeden.

Inde på min hovedrouter prøvede jeg at lave en forward med min computers lokale IP (som er statisk) og med port 34200 (som er standard for PLEX), men det så ikke ud til at virker, selvom jeg fulgte guiden på deres hjemmeside. Det skal så lige siges at jeg aldrig har prøvet at forwarde før og generelt ikke har super meget viden omkring IP'er routere osv.

Min opstilling derhjemme ser således ud:

Fiberbox (Stofa - før SE) -> D-LINK router -> Access Point

Den computer jeg bruger som PLEX server er koblet til D-LINK routeren.
Går jeg ind på D-LINK routeres admin side (192.168.0.1) og under "Status", er WAN IP adressen anderledes end min offentlige IP adresse, hvilket ifølge PLEX skal være ens.
Avatar billede Mads Juniormester
03. november 2016 - 17:07 #6
Prøv at åben kommando promt (Cmd) Og skriv netstat ind for at se de iper og porte som bliver brugt hvis plex ikke kommer op kan det være din firewall som blokere det. Eller de rettigeheder som din bruger har.
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
05. november 2016 - 01:09 #7
Fik så lige snakket med Stofa og fandt ud af at de som standard ikke tilbyder fast IP, så det er med sikkerhed, der problemet ligger. Så for at løse det skal jeg betale 29,- ekstra hver måned + 99,- i oprettelsesgebyr.

Lidt irriterende, men der er vidst ikke andre udveje...
Avatar billede allantpedersen Praktikant
23. maj 2017 - 08:54 #8
Jeg har hellere ikke fast IP, og jeg har kunne få den til at oprette forbindelse. Men fra i forgårs, har jeg haft samme problem som dig og har gjort alt det du har beskrevet.
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
29. april 2019 - 23:25 #9
Fik købt en fast IP adresse og nu spiller det.