Avatar billede bgx2000 Praktikant
03. november 2016 - 16:04 Der er 1 kommentar

Gaming PC der holder 2-3 år

Hejsa,

Jeg har været væk fra gaming i mange år men vil nu rigtig gerne have en god pc igen. Jeg har kigget på at købe en færdig, både ved sharp, top data og mm-vision. Men uden at vide specielt meget om dette har jeg egentlig mod på at samle en selv fra bunden. Den skal hovedsageligt bruges til Prepar3d (flightsim), Dcs (digital combat sim samt golf og andre spil jeg falder over.
Jeg vil gerne være i stand ti, at den skal kunne trække 4k. Jeg skal kun bruge kassen, køber en ny skærm senere.
Jeg vi, helst have den er så lydsvag og kraftig som mulig og budget er 8-10.000kr. Er det realistisk at få noget ordentligt til de penge, og er der nogen der vil skyde et par forslag ind til en løsning ?
Vedr CPU, er der så stor forskel på I5, og I7 når det kommer til rent performance i gaming ? Havde I7 66/6700k i tankerne men ved ikke om jeg kommer næsten ligeså langt med en I5 ?
Hvilken skærm og størrelse kan anbefales (senere) til 4k gaming ? Er det bare et "fjernsyn" fra Elgiganten med ud eller hvorledes ? :-)

På forhånd tak for input.
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. november 2016 - 00:34 #1
Uanset hvad du køber nu er det nok forældet om 2-3 år - det der kunne købes for 2-3 år siden er ikke mere state off the art.

Den rette I5 er næsten lige så god som i7 til gaming men væsentligt billigere.
4k gaming hmm ?

4k TV - nej jeg er en gammel mand og vil jeg hæve billedkvaliteten er det vigtigere jeg tager mine dyre optikerbriller på end opgraderer hardwaren.

4k phone selv med mine dyre optikerbriller er der ikke meget at hente over full hd (5").