Avatar billede Rgs Praktikant
05. november 2016 - 07:57 Der er 9 kommentarer

Første gamer computer

Vi står og skal købe en gaver computer til vores søn på 9. Han vil primært spille minedrift, robot og med tiden ark of survival. Hvilken ville I anbefale at vi køber? Hvad skal vi være opmærksomme på?
Vi ville optimalt set helt bruge Max 5000 kr. Hvis det kan lade sig gøre.
Avatar billede Slater Ekspert
05. november 2016 - 08:31 #1
Bærbar eller stationær?
Avatar billede Rgs Praktikant
05. november 2016 - 09:41 #2
Stationær
Avatar billede Slater Ekspert
05. november 2016 - 10:07 #3
I så fald, dækker budgettet kun selve computeren, eller også Windows-licens, skærm, keyboard, mus, højttalere, osv?
Avatar billede Rgs Praktikant
05. november 2016 - 10:49 #4
Bare computer og Windows licens
Avatar billede Slater Ekspert
05. november 2016 - 12:27 #6
@Mikael: For det første vil de have en stationær, for det andet er det der en meget, meget dårlig spillecomputer, som absolut ikke opfylder deres krav.

@Rgs: En stationær er et godt valg til spillecomputer, men man skal som regel op i en lidt højere pris, for at få noget der er godt. Når du så når det niveau, får du meget mere for pengene end i en bærbar.

Jeg plejer at anbefale, at man går op i 6000 kr plus Windows-licens - altså næsten 7000 kr. Jeg ved det er en del mere end du håbede at lægge, og du kan godt få noget til 5000 inkl. Windows - men det du får ved at lægge det mere, er så meget mere holdbart, at det ikke kan betale sig andet.

For 5000 kr får du noget som denne, som godt kan løfte dine nuværende krav, men den har et gammelt grafikkort som ikke holder længe i udviklingen, kun 4 GB RAM, kun gammeldags harddisk, osv.

For 6700 kan du f.eks få denne, som har en meget hurtig SSD, en stærk CPU af nyeste generation, 8 GB RAM og vigtigst, et GTX 1060 grafikkort, som er den nyeste serie på markedet, og vil holde et langt stykke tid. Det eneste "problem" er at SSD'en er lidt lille, så der kan ikke være så mange spil installeret samtidig. Der kan tilkøbes en ekstra harddisk, men det er jo så endnu flere penge.

Men jeg kan altså ikke med god samvittighed anbefale noget under det.
Avatar billede eurositi Ekspert
05. november 2016 - 14:25 #7
Topdata har flere relevante bud, som kun ligger lidt over budgettet:
http://topdata.dk/group.asp?group=326
- Grafikkortet er fremragende, og alle komponenter er prima.

Dette tilbud til 6.999 er endda med en 24" gamer-skærm (har højere opdateringsfrekvens end almindelige skærme samt understøttelse af 3D)
http://topdata.dk/product.asp?product=10955

Windows-licensen kommer desværre oveni. Det er noget nær umuligt at finde en gamer-PC inklusiv Windowslicens til max. 5.000 kr, medmindre I "kender nogen" eller kan finde det brugt.
Avatar billede bech1200 Mester
08. november 2016 - 08:52 #8
For at spille sådan noget som Ark survival skal du alligevel op og have en OK computer.. har selv spillet og det er meget krævene da det ikke er optimeret godt nok endnu det jo stadig early access.

Evt kig her DOG ER DET UDEN WINDOWS LICENS:

www.topdata.dk der er en til 7000 med skærm osv, dog igen, UDEN licens

De har også stationære til 5000 som sagtens kan spille det hele! kender flere der har købt hos dem og de er super i service!
Avatar billede bech1200 Mester
08. november 2016 - 08:52 #9
Hovsa havde ikke set #7 havde nævnt det!