Avatar billede BjarnePoulsen Juniormester
05. november 2016 - 14:34 Der er 4 kommentarer

Forbindelse til wi-fi

Jeg har (desværre) købt mig en epson wf-2510 printer. Jeg anede ikke noget om at den skulle tilsluttes wi-fi og ingen havde fortalt mig noget. Nå men sket er sket. Jeg kan bare ikke få den sluttet til nettet. Den konfigurer hele tiden og til slut får jeg at vide at tilslutningen er mislykkedes. Er der nogen som har et bud på hvad der er galt og hvad jeg evt. gør galt?
På forhånd tak
Avatar billede INK Ekspert
05. november 2016 - 16:23 #1
Så vidt jeg kan se i specifikationen, kan den også tilsluttes med usb-kabel. Check lige det.
Når du installerer, er det vigtigt at følge instruktionen nøje, herunder at du kører cd´en i din PC/Mac inden du tilslutter usb kablet. CD´en giver meget præcise instruktioner herom.
Skulle du have forbundet printeren med usb inden du kørte CD´en, så skal du i kontrolpanel under printere slette den, og derefter køre CD´en.
Har du ikke CD´en, kan du downloade drivere fra Epson hjemmeside.

Hvis du ønsker direkte opkobling på trådløst netværk, kan dette også lade sig gøre. Det er selvfølgelig vigtigt du har den korrekte adgangskode til netværket.

Har du en WPS knap på routeren er det også en mulighed.
Avatar billede BjarnePoulsen Juniormester
05. november 2016 - 17:27 #2
Mange tak for svaret. Kan være du også kan være behjælpelig med mit næste spørgsmål? Jeg vil jo gerne også kunne bruge min printer men når jeg vil udskrive så får jeg denne meddelelse: kan ikke finde en AirPrint printer. Har ikke haft det problem med min gamle printer. Er der hjælp at hente?
Avatar billede INK Ekspert
05. november 2016 - 18:02 #3
Det er et kedeligt emne, for den printer du har købt har ifølge specifikationen ikke indbygget Airprint.
Den har noget, der hedder Epson Connect (iPrint), der kræver download af "Epson iPrint Mobile App" fra App Store. Den er gratis, men jeg har ikke nogen erfaring med den. Du må prøve dig frem, måske kan det bruges?
Næste gang skal du sikre dig printeren har "AirPrint", hvis du ønsker at bruge iPad/iPhone direkte ;-)
Avatar billede kurtba Ekspert
05. november 2016 - 23:30 #4
Som jeg forstår det, har du endnu ikke fået printeren tilsluttet dit netværk, og så vil du ikke kunne printe fra tlf. eller andre trådløse enheder.
Så du skal først og fremmest have den tilsluttet dit netværk.
Et eller andet sted skal du ind og sætte den op og herunder anføre kodeordet til netværket, med mindre du kan tilslutte den via wps.