Avatar billede Weedbag Novice
12. november 2016 - 14:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

K55VD bundkort diagram

Hej eksperter. Jeg søger et diagram over et K55VD r.3.0 bundkort. Maskinen kan ikke starte og tilsyndeladende heller ikke lade batteriet op. Jeg har selvfølgelig testet AC/DC adapteren, jackstikket og CMOS batteriet, men min viden slipper hurtigt op og et diagram over kredsløbet kunne måske hjælpe til at opklare problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2016 - 14:46 #1
Når du tilkobler strømforsyningen, kommer der så en lille konstant "bippe" lyd fra bundkortet?
Hvis der gør dette kunne det tyde på en defekt kondensator i indgangen til opladningen, og derved kommer der heller ikke strøm frem når du skal starte med strømforsyning.
Avatar billede Weedbag Novice
12. november 2016 - 14:55 #2
Nej der er hverken lyde eller lys. Jeg har også forsøgt at kortslutte startknappen/pwr boardet for at se om problemet var der, men uden held.
Avatar billede Weedbag Novice
12. november 2016 - 20:38 #4
Tak men der er ikke noget diagram over kredsløbet, det er blot en almen brugsmanual. Jeg søger noget mere teknisk som kan beskrive de enkelte komponenter på bundkortet, og evt fortælle mig hvilke spændinger som kan måles hvor.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. november 2016 - 21:07 #5
Det tror jeg ikke du får ud af Producenterne!
Avatar billede Weedbag Novice
12. november 2016 - 23:04 #6
Det tror jeg desværre du har ret i. Det ville ellers være et sjovt projekt. Men skidt, bundkortet ryger ud og jeg finder mig nok et nyt. Men i skal have tak for hjælpen.
Avatar billede Weedbag Novice
08. februar 2018 - 16:35 #7
Fandt tilfældigvis en defekt transistor. Jeg skiftede skidtet ud med en ny og computeren har kørt upåklageligt siden :)