Avatar billede aleq Juniormester
14. november 2016 - 17:37 Der er 5 kommentarer

Win8 til Win10 upgrade, systemgendannelse og tilbage til Win10

Hej

Hvis man har opgraderet sin maskine fra Win8 til Win10 og derefter laver en komplet systemgendannelse (factory reset) - har man så stadig muligheden for at opgradere til Win10 gratis? Eller skal man købe en helt ny kopi af Win10?

Men hvis det stadig kan lade sig gøre, hvordan gør man lige det?

På forhånd tak

-Aleque
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2016 - 17:48 #1
Du skal ikke returnere til Windows 8.1 for at gå tilbage til Windows 10.
Dine oplysninger om computeren og licens er registreret hos Microsoft, så det du skal bruge er et installationsmedie til Windows 10
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2016 - 17:49 #2
Avatar billede eyvind Seniormester
14. november 2016 - 21:35 #3
Her er også lidt læsestof.
http://www.computerworld.dk/art/234476/vil-du-have-en-helt-frisk-windows-10-installation-saa-skal-du-goere-det-paa-denne-maade

En lille anbefaling kunne være at lave en total backup inden du går i gang.
Et bud til det kunne være AOMEI backupper.
http://www.aomeitech.com/aomei-backupper.html
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2016 - 00:21 #4
du kan ikke længere få win10 gratis.
det var kun 1 måned
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2016 - 09:14 #5
Hvis Windows 10 Har været registreret på din Pc: Så kan du bare gen installere den.

vejledning med download Brug en USB Dongle på 4GB
http://www.filedropper.com/sdankanduhenteoginstallerewindows10_1