Avatar billede ColaBanjo Juniormester
18. november 2016 - 12:16 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hente oplysninger ved hjælp af en information

Hej

Jeg skal bruge den formel som gør, at når jeg skriver et CPR nummer, så henter den 7 forskellige, specifikke oplysninger fra et andet ark ( med mange CPR numre og oplysninger)

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede supertekst Ekspert
18. november 2016 - 12:18 #1
Opslagsfunktion - eller lidt VBA-kode?
Avatar billede ColaBanjo Juniormester
18. november 2016 - 12:23 #2
Ja muligvis, men hvordan?

Jeg kan ikke få det til at stemme.
Avatar billede ColaBanjo Juniormester
18. november 2016 - 12:24 #3
Det skal være sådan at andre kan bruge arket og få de syv output, bare ved at indtaste et cpr nr
Avatar billede supertekst Ekspert
18. november 2016 - 12:25 #4
Hvilket kan du ikke få til at stemme?
Avatar billede supertekst Ekspert
18. november 2016 - 12:30 #5
Det kan også lade sig gøre, idet såvel formler eller VBA-koden indbygges i den pågældende Excel fil.
Ligger filen på en server - eller?
Hvor ser du et problem i forhold til andre?
Avatar billede Hestehat Seniormester
18. november 2016 - 12:33 #6
Umiddelbart lyder det som om det kan gøres med Lopslag.

Kan du uploade et eksempel på din problemstilling i dropbox eller Google drive?
Avatar billede ColaBanjo Juniormester
18. november 2016 - 12:34 #7
Jeg ved ikke hvad du mener med VBA koden?

Det er bare for at tydeliggøre at den skal trække de syv cellers information med, kun ved hjælp af en tastning.
Avatar billede supertekst Ekspert
18. november 2016 - 12:36 #8
VBA er et udtryk for makrokodning - altså programmering
Avatar billede ColaBanjo Juniormester
18. november 2016 - 12:40 #9
Jeg er helt enig hestehat.

Jeg kan bare ikke helt få det til at fungere for mig, for jeg kan ikke finde den manual jeg tidligere har set. Der blev der brugt lønseddel som eksempel, hvor man slog en medarbejder op med personalenummer og så kom timer og løn osv ud på en lønseddel, som man så direkte kunne printe fra excel.

Dokumentet er fortroligt, men jeg vil lave en fiktiv skabelon i weekend, så kan det være du vil se på det i næste uge.

Supertekst - det skal ikke være programmeringer, for jeg kan ikke vedligeholde arket, så det skal være relativt simpelt.
Avatar billede Hestehat Seniormester
18. november 2016 - 12:45 #10
Prøv at kigge på dette og se om det er det du leder efter.

https://drive.google.com/file/d/0B_0cXvZeENI9X1VVamlSQnRqRGc/view?usp=sharing
Avatar billede ebea Ekspert
18. november 2016 - 13:52 #11
Her er en anden mulighed. Tag et kig, og se om det hjælper dig.
https://www.dropbox.com/s/rw6f2rf9r7ed7w1/returnere-v%C3%A6rdi.xlsx?dl=0