Avatar billede pvn Juniormester
20. november 2016 - 17:46 Der er 2 kommentarer

USB oplader HUB

Vi har ikke stikkontakter nok, til at oplader alle vores gadgets(& iPhones). Så jeg tænkte at en USB oplader HUB var en god løsning.
Er der nogle der har erfaring med disse?

Den skal helt kunne justere tildelingen af strømmen efter det behov som de respektive gadgets kræver, da jeg mener at have hørt, at de alle ikke trækker det samme i strøm ved opladning.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. november 2016 - 18:59 #1
du skal se på dine enheder, om hvad de kan oplade ved. nogle har maks ved 1A. andre kan fint bruge 2A.
http://www.batteribyen.dk/4-port-usb-hub-2x-2-4a-2x-1-0a
så har du 2 hurtige og 2 normale - plug de ældste enheder i 1A, og de nyeste i 2A.
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. november 2016 - 21:03 #2
Det er mine erfaringer at enhederne selv styrer det - men selvfølgelig ikke kan trække mere end opladeren kan yde. der er forskel på de forskellige USB versioner. USB2 man skal starte med ar trække max 0.1A og må ikke trække mere før det er forhandlet - og 0.5A er max ifølge standarden - mange porte giver dog gerne mere og de fleste USB harddiske der er leveret med dobbelt usb stik i den ene ende klarer sig selvom man kun bruger det ene.

Jeg har overvåget flere enheder med et mellem stik der måler V og A og samme enhed, samme stik varierer en hel - der lades kraftigere på et næsten tomt batteri end på et næsten fyldt.

I min bil på en billig dims i cigaret stikket kommer min Sony Experia Z somme tider med en popud der siger - der lades nu men med mindre end der forbruges