Avatar billede Steen Novice
23. november 2016 - 12:08 Der er 16 kommentarer

Hp Officejet Pro 8500 a909g - kan ikke printe

Har problemer med at printeren ikke acceptere en patron (magenta).
Havde for lang tid siden anvendt uoriginale patroner, men er tilbage på originale HP patroner. Efter at have været bortrejst en måned uden at anvende printeren meldte en den error om patroner var tomme.
Jeg skiftede alle patroner, men stadig ville printeren ikke acceptere den nye magenta patron som er original HP patron.
Jeg har forsøgt at kun printe sort/hvis, men printeren giver stadig error på magenta patron er tom og skal skiftes. Jeg henvendte mig til den leverandør som jeg handler IT ved som sendte mig endnu en ny magenta patron, stadig samme fejl.
Føler mig lidt dum, da jeg kunne have købt en ny printer for mindre end jeg har brugt på originale HP patroner. Jeg har brugt meget lang tid på at kommunikerer med HP, men de ønsker ikke dialog med en lille enmandsfirma og jeg frygter at der er pre-programmeret i printeren at den skal melde error efter x-antal brugertimer eller år.
Håber at høre fra andre med samme problem og som måske har kunne løse dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2016 - 15:50 #1
Avatar billede Steen Novice
23. november 2016 - 16:15 #2
Fantastisk, nu har den accepteret magenta patronen efter jeg har fulgt anvisningen for reset, så nu kan jeg printe stort stort.
Nu er der bare opstået det at de tre andre patroner meldes udløbet og derfor er der ikke farve på udprintet andet end fra magenta og sort, hmmm.

Hvordan for jeg printeren til at accepteret de tre andre patroner som er købt
og indstalleret for mindre end et halvt år siden?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2016 - 16:35 #3
Godt spørgsmål.
Troede en reset ville nulstille det hele så det bare virkede :-/
Melder den fejl nu på de andre tre?
Ny reset? Ved ikke om den tage skade af at resette uden patroner i?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2016 - 16:37 #4
Og de virkede inden du kørte reset?
Avatar billede Steen Novice
23. november 2016 - 16:49 #5
Øhhh det har jeg ikke registreret, jeg kunne jo slet ikke printe før der blev reset, men der er udskiftet for nylig og er HP originale.
Avatar billede Steen Novice
23. november 2016 - 16:50 #6
skal jeg eventuelt tage de tre patroner ud medens jeg resetter?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2016 - 17:02 #7
Prøv at tage de tre ud der ikke virker og ryst dem for at høre om der er blæk i.

Ved ikke om du kun skal tage de tre ud eller alle patroner. Det er lidt et vildskud.
Når jeg søger på reset ink levels er det kun reset jeg lige har fundet desværre.

Hvis det er længere tid siden du har brugt dem kan de måske være udtørrede.
Har du prøvet at køre rense program, og allign blækpatroner?
Avatar billede Steen Novice
23. november 2016 - 17:17 #8
De er alle fulde og ikke ret gamle, tro ikke de er udtørret. Jeg har ligeledes kørt renseprocedure flere gange. Har just udtaget de tre (der var udløbet) og kørt reset igen. Det afstedkom at Magenta nu er meldt "tom".  Så isatte jeg de tre igen igen
og kørte en reset som nu viser de tre som udsøbet og magenta meldes tom.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2016 - 17:35 #9
Det er da mærkeligt??
Kan du gennemføre dette her på din printer?
https://www.youtube.com/watch?v=Rdx4C3J0Szo
Avatar billede Steen Novice
23. november 2016 - 17:55 #10
Men der er en anden menu / maskine "Reset HP Officejet 8500A A910A CM755A",

Min er en HP Officejet 8500A A909g og kan derfor ikke se det ikon han trykker på.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2016 - 18:01 #11
Ja det ved jeg godt det er. Tænkte måske at menu var opbygget på samme måde som modellen med A910A.
Du har ikke et tilsvarende return pil i din menu?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2016 - 20:10 #12
I indstillingerne skulle der være noget der hedder fabriksindstillinger (factory restore)
Har du prøvet dette?
Avatar billede Steen Novice
24. november 2016 - 09:36 #13
Der er noget der hedder "gendan standardindstillinger" hvilket jeg har gjort. Den har nu afvist min magenta som tom og de tre andre som udløbet
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2016 - 16:04 #14
Har desværre ikke bud på hvad vi kan gøre :-(
Avatar billede Steen Novice
25. november 2016 - 14:53 #15
Har du forslag til hvor man ellers kan hente hjælp, HP kommunikerer ikke med private kunder
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2016 - 17:00 #16
Nej ikke umiddelbart desværre.