Avatar billede sylle Novice
24. november 2016 - 14:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Billedkvalitet på Facebookbilleder

Håber I kan hjælpe...

Når jeg uploader et billede til en facebook side, så smadre den kvaliteten i billedet, og det på trods af, at jeg overholder Facebooks retningslinjer for at opnå det bedste resultat:
https://www.facebook.com/help/266520536764594

Har prøvet med billeder i 720, 960 og 2048 px.
Billederne fylder under 100 kb, gemt som JPG i sRGB farveprofil.

Når jeg laver et opslag på væggen fra PC, får jeg ikke valgmulighed at uploade i høj kvalitet. Har prøvet at overføre billedet til min telefon og uploade herfra, men med samme resultat i billedkvalitet.

Jeg har ofte en splash i billederne i en ren farve, og det er her det går galt, for det er tydeligt at se, der kommer pixelændringer i fyldefarven, så den ikke er "ren" længere.
Har set andre virksomheder/butikker lave samme type opslag, hvor billeder og splash står flot og skarpt.

Nogle der kan hjælpe??
Avatar billede Mikael Ekspert
24. november 2016 - 14:20 #1
Jeg ved ikke om det gør en forskel på face.. Men når jeg skal lægge billeder på nettet, så gør jeg det næsten altid (hvor det er muligt) at lægge dem som PNG. Frem for JPG.

PNG skulle som jeg husker det være bedre egnet til netvisning end fx. JPG..
Avatar billede eurositi Ekspert
24. november 2016 - 16:02 #2
"PNG was designed for transferring images on the Internet ..."
https://en.wikipedia.org/wiki/Portable_Network_Graphics
Avatar billede sylle Novice
24. november 2016 - 20:42 #3
Tak for hjælpen Mikael
Det var bare en png der skulle til - det løste problemet, og mine billeder ser nu super fine ud ;-)