Avatar billede FlødebolleFyren Praktikant
25. november 2016 - 10:52 Der er 7 kommentarer

Min computer genstarter tit

":(
Computeren stødte på et problem og skal genstartes"
Det har min computer fortalt mig mange gange, med en blå skærm i baggrunden. Nogle gange bliver min baggrund til mit skrivebord mærkelig lilla i et mærkeligt mønster. Er virkelig træt af det her, da jeg elsker min PC.
Jeg har en Acer Aspire (Kan ikke huske resten)

Hjælp - Flødebollefyren
Avatar billede Mikael Ekspert
25. november 2016 - 11:00 #1
Virus ??? Bliver for varm ??? ;)
Avatar billede FlødebolleFyren Praktikant
25. november 2016 - 11:18 #2
Den bliver ikke varm, og er meget sikker på at den ikke har virus. Har et virus-program
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2016 - 11:49 #3
Du er sandelig sparsom med oplysninger. Er det en  stationær eller bærbar og hvilket styresystem?
Virus programmer mindsker risikoen for virus betydelig, men kan ikke give total beskyttelse. Desuden er der forskellige malware. Prøv den gratis version af disse:
Malwarebytes
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/
CCleaner
https://www.piriform.com/ccleaner
Selv om det ikke er der problemet ligger, er det et godt sted at begynde.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2016 - 12:59 #4
#2 Du kan sagtens have virus uden at dit AV program vil gøre opmærksom på det. Bruger du Microsofts eget program  så bliver sandsynligheden for virus større. Det er kendt at deres eget av program er ringe, så jeg vil anbefale du gennemfører et tjek med Malwarebytes CCleaner og Adwcleaner
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2016 - 13:02 #5
Har du opgraderet din pc til Windows 10 fra et ældre system kan problemet også ligge i drivere der ikke rigtig er kompatible med Windows 10. Jeg har selv på en ældre bærbar været nødt til at deaktivere noget hardware jeg ikke kunne finde en driver til. Heldigvis skulle jeg ikke bruge denne hardware, og kunne deaktivere den fra enhedshåndteringen.

Derfor tjek dine driver at de er de nyeste.
Avatar billede Torstved Novice
25. november 2016 - 13:14 #6
Løs CPU?
t@m
Avatar billede Mark Novice
15. december 2016 - 16:57 #7
Jeg har prøvet denne guide http://langsom-pc-computer.dk/ - og den virkede fantastisk på min bærbare. Jeg gik fra 35%-99% CPU-forbrug - og nu ligger jeg omkring 3-4%