Avatar billede Bregenov Juniormester
26. november 2016 - 19:53 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

VBA KODNING Til betinget formatering på uendeligt antal rækker

Hej

Jeg har et regneark med enormt mange rækker.

Det består af 25 kolonner.

Hvis der i kolonne 25 (Y) står 1, skal hele den pågældende rækker have baggrundsfarve blå.

Hvis der i kolonne 25 (Y) står 0, skal rækken ikke have farve.

Kolonne 25 (Y)  kan kun indeholde 0 eller 1.

Jeg kan godt lave ovenstående som en almindelige betinget formatering, men min udfordring er at regnearket indeholde flere 100.000 rækker. Det er data der hentes fra en ekstern kilde, og opdateres dagligt. Så potentielt kan arket komme til at indeholde endnu flere rækker.

Nogen der har et bud??
Avatar billede kabbak Professor
26. november 2016 - 20:07 #1
Hvorfor VBA

Marker alle 25 kolonner
vælg betinget formatering

Formlen er    =$Y1 =1

Sæt farven blå

tryk ok

så virker det
Avatar billede ebea Ekspert
26. november 2016 - 20:19 #2
Hvis du klikker på Kolonne "toppen" Y i tilfældet her, så hele kolonnen ned markeres, og så i din betingede formatering, indsætter denne Formel, og vælger farve:
=$Y1=1

Så bliver rækken i Y kolonne farvet. Og hvis rækken skal dække fra A kolonnen, så ændre området den skal dække, til:  =$A:$Y
Avatar billede Bregenov Juniormester
26. november 2016 - 20:38 #3
men vil det virke korrekt for alle rækker Y4, Y5 osv...?
Avatar billede Bregenov Juniormester
26. november 2016 - 20:42 #4
så skal jeg vil lave den formel 100.000 gange??
Altså =$Y1=1 / =$Y2=1 / =$Y13=1 osv...
Avatar billede kabbak Professor
26. november 2016 - 20:43 #5
har i prøvet det jeg har skrevet ?? i #1
Avatar billede Bregenov Juniormester
26. november 2016 - 20:45 #6
Det virker! fedt tak!