Avatar billede MC3390 Juniormester
03. december 2016 - 09:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skrivebord er forsvundet efter ny opstart

Jeg lukkende min computer ned med WINDOWS 7 og da jeg åbnede den igen var alle ikon + genveje på skrivebordet forsvundet, ,ligeså de programmer som lå på process linjen.

Endvidere vil mit OUTLOOK ikke starte op uden at det bliver oprettet med de informationer der er tilknyttet en brugerkonti og alle link er også forsvundet i Explorer

Jeg har  stadigvæk alle informationer liggende på C/bruger/skrivebord.

Er der nogle der kan komme med en løsning.
Avatar billede hjolsen Ekspert
03. december 2016 - 11:00 #1
Har du prøvet at højre klikke på skrivebordet og se at der er markering ved vis --> vis skrivebordsikoner ?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2016 - 11:03 #2
Prøv at køre en systemgendannelse til da det virkede :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2016 - 12:57 #3
Lyder som om din brugerprofil er ødelagt.

Prøv evt.:

Reparere en beskadiget brugerprofil
Hvis du har forsøgt at logge på Windows og modtaget en fejlmeddelelse med oplysninger om, at brugerprofilen muligvis er beskadiget, kan du prøve at reparere den. Du skal oprette en ny profil og derefter kopiere filerne fra den eksisterende profil til den nye profil.
Sådan oprettes en ny brugerprofil
Hvis du vil oprette en ny profil, skal du først oprette en ny brugerkonto. Når kontoen oprettes, oprettes der også en profil.
1.    Åbn Brugerkonti ved at klikke på knappen Start , klikke på Kontrolpanel, klikke på Brugerkonti og familiesikkerhed (eller klikke på Brugerkonti, hvis du er sluttet til et netværksdomæne) og derefter klikke på Brugerkonti.
2.    Klik på Administrer en anden konto.  Hvis du bliver bedt om at angive en administratoradgangskode eller bekræftelse, skal du indtaste adgangskode eller bekræftelse.
3.    Klik på Opret en ny konto.
4.    Skriv det navn, brugerkontoen skal have, klik på en kontotype, og klik derefter på Opret konto.
Sådan kopieres filer til den nye brugerprofil
Når du har oprettet profilen, kan du kopiere filer fra den eksisterende profil. Du skal have mindst tre brugerkonti på computeren for at kunne fuldføre disse trin, herunder den nye konto, du lige har oprettet.
1.    Log på som en anden bruger end den bruger, du lige har oprettet, eller den bruger, du vil kopiere filer fra.
2.    Åbn Dokumenter ved at klikke på knappen Start  og derefter klikke på Dokumenter.
3.    Klik på menuen Funktioner, og klik derefter på Mappeindstillinger.
Hvis du ikke får vist menuen Funktioner, skal du trykke på ALT.
4.    Klik på fanen Vis, klik på Vis skjulte filer og mapper, fjern markeringen i feltet Skjul beskyttede operativsystemfiler, og klik derefter på OK.
5.    Find mappen C:\Brugere\Gammelt_brugernavn, hvor C er det drev, hvor Windows er installeret, og Gammelt_brugernavn er navnet på den profil, du vil kopiere filer fra.
6.    Marker alle filerne og mapperne i denne mappe bortset fra følgende filer:
?    Ntuser.dat
?    Ntuser.dat.log
?    Ntuser.ini
7.    Klik på menuen Rediger, og klik derefter på Kopier.
Hvis du ikke får vist menuen Rediger, skal du trykke på ALT.
8.    Find mappen C:\Brugere\Nyt_brugernavn, hvor C er det drev, hvor Windows er installeret, og Nyt_brugernavn er navnet på den nye brugerprofil, du har oprettet.
9.    Klik på Sæt ind i menuen Rediger.
Hvis du ikke får vist menuen Rediger, skal du trykke på ALT.
10.    Log af, og log derefter på igen som den nye bruger.
Hvis du har e-mails i et e-mail-program som f.eks. Windows Mail, skal du importere e-mails og adresser i den nye brugerprofil, før du sletter den gamle profil. Hvis alting fungerer korrekt, kan du slette den gamle profil.
Avatar billede MC3390 Juniormester
03. december 2016 - 14:11 #4
Det blev løst med en systemgendannelse, tak for indsatsen og hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2016 - 16:09 #5
Velbekomme :-)