Avatar billede bdef Novice
03. december 2016 - 21:39 Der er 1 kommentar

Hjælp til SQL til Entity Framework/Linq

Jeg kæmper lidt med et Entity Framework/Linq udtræk:

select A.Code
from TableA as A, TableB as B
where A.A_ID = B.A_ID
  and B.Time = Null

Jeg kan bedst med . metoden, og er kommet frem til:
var data = db.TableA.Where(p => p.TableB.Where(q => q.Time == null));

Men den giver en fejl. Troede eller lige jeg havde fanget den. Jeg har fundet en "oversætter", men den spytter Linq ud på "den anden form", som jeg ikke er så glad for og jeg vil helst ikke have kode i et projekt, som jeg ikke forstår.

Tak.
Avatar billede softspot Forsker
03. december 2016 - 22:29 #1
Jeg forestiller mig noget i stil med:

var data = db.TableA.Where(a => a.TableB.Any(b => b.Time == null)).Select(a => a.Code);

Det burde give dig en IEnumerable<TypenAfCode> for alle de rækker i TableA der har en tilknytning til rækker i TableB, hvor Time er null.