Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. december 2016 - 08:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

? Bedste G*R*A*T*I*S Anti-Virus program ?

? Bedste GRATIS Anti-Virus program ?

Hvad er så det .... December, 2016 ?

Ja. jeg har ikke selv brug for det ...
Da jeg har Linux ...

Men jeg vil gerne være orienteret, hvis mine venner med Windows, Evt. spørger. Eller vi snakker om det. I al almindelighed.

Det samme gælder for spørgsmål fra min familie. Der alle har Windows.
(Windows 7 og Windows 10)

Hvad kan anbefales ?

Venlig Hilsen *Jørn*
Avatar billede poko1 Ekspert
07. december 2016 - 09:19 #1
Avatar billede Mikael Ekspert
07. december 2016 - 09:21 #2
Jeg tror at dit spørgsmål ender i en vild diskussion ?? ;) ;)

Meget er jo afhængigt af, HVOR på nettet man bevæger sig.. Mange steder trækker mere skidt ned end andre..

Jeg bruger selv AVG 2016 fri/AVG ZEN.. Og oplever ingen virusproblemer.. Heller ikke snavs, når jeg ind imellem tjekker op med "kraftigere" virusprogrammer.
Avatar billede Uvanga Ekspert
07. december 2016 - 09:26 #3
Der køres en test ca. en gang om måneden, og det kan ændre lidt på topplacering. Test publiceres i Computerworld.
Her er en liste fra Oktober 2016:

Antivius test Oktober 2016
AVG
AVIRA
Bitdefender
Kaspersk
ThreatTrack Vipre
Tencent
Trend Micro
F-Secure

Hele otte programmer fangede alle trusler, som testen udsatte koden for. Kilde: AV-Comparatives.
I den tungere ende er det igen Microsoft, som gør sig bemærket.
Resultatet som rosinen i pølseenden er efterhånden blevet standard for Redmond-produktet i AV-Comparatives test-opsætning.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. december 2016 - 09:41 #4
avast og avira er gode - flere (inkl mig selv) har haft fejl fra avg, som blokerer funktioner.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2016 - 16:50 #5
#4 Ja AVG har et problem med Watchdog der kan blokere for boot.

Avast har jeg brugt før, men kører nu med Avira free. Den skulle efter sigende være den der bruger færrest resurser på computeren under brug, men detekterer mindst lige så meget som de andre gratis alternativer.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. december 2016 - 13:27 #6
M*A*N*G*E tak - Til jer A*L*L*E
Avatar billede Lillebrand Praktikant
08. januar 2017 - 19:44 #7
Tak for informationen. Jeg er lidt træt af at betale 600kr/år for McAfee Total protection.Så jeg vil bruge jeres råd.