Avatar billede Steen Seniormester
07. december 2016 - 21:28 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Blæser virker ikke - er det nok til at computeren stopper

Blæseren i min tower, har larmet meget de sidste dage, og nu går min computer ned efter meget kort tid.  Kan en blæser være skyld i at systemet total stopper ?

Motherboard = Motherboard ASUS SABERTOOTH X79

Se billede: http://imgur.com/a/6Flz9
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2016 - 21:31 #1
kort svar er ja hvis det er blæser på cpu
Cpu overopheder og computer lukker ned af den grund
Avatar billede Steen Seniormester
07. december 2016 - 21:39 #2
Det er ikke CPU en men blæseren som vises på billedet
Avatar billede Steen Seniormester
07. december 2016 - 21:50 #3
Det er blæseren på mn CPU. Er den til selv at skifte ?
Avatar billede Slater Ekspert
07. december 2016 - 22:02 #4
Kabinetblæseren er ikke nødvendigvis nødvendig. Mange slår den fra med vilje. Tjek evt. hvor varme dine komponenter er, før du gør noget.
Avatar billede Steen Seniormester
07. december 2016 - 22:09 #5
Det er min CPU køler - kan mærke det når jeg rør ved den.
:
Se billede
http://imgur.com/a/ewCjs
Avatar billede kurtba Ekspert
07. december 2016 - 23:14 #6
Man kan sagtens skifte sådan en blæser selv. Men måske er den bare fyldt med møj/nullermænd. Det er set masser af gange.
Få fat i noget trykluft / evt. på en dåse og prøv at få blæst den ren og se om ikke det hjælper. Når du gør det bør du sætte noget i klemme, så vingerne ikke farer rundt med 1000 km/t, idet det kan ødelægge lejerne.
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. december 2016 - 00:36 #7
Du kan også prøve om du kan skubbe den i gang - som nødløsning i begrænset tid.
Avatar billede posten Ekspert
08. december 2016 - 06:20 #8
den blæser du har dér er den man montere som EKSTRA  når man køber en amd en cpu køler sidder normalt over på en cpu den trækker luften op fra din cpu vil klart anbefale du køber en og sætter ovenpå din cpu da den er mere efektiv
Avatar billede Steen Seniormester
08. december 2016 - 14:53 #9
Har i dag været hos "Computer mekanikeren" og har fået skiftet vandafkøling delen til CPU'en. Alt køre godt igen.

Tak for alle for at bruge tid på at afhjælpe mit problem
Avatar billede posten Ekspert
08. december 2016 - 15:45 #10
du har ji INTET skrevet om den var vandkølet
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2016 - 15:52 #11
Man kan se på billedet der er i indledningen at den er vandkølet. Bed bare ikke lige mærke til det i starten :-)
Godt du fik løst problemet :-)