Avatar billede IICIi Novice
08. december 2016 - 12:19 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Pc virker ikke efter fejlagtigt afbrudt Win10 installation

Hi,

Er ved at hjælpe med at lave en personens laptop.

Problemet er pc'n virker ikke efter fejlagtigt afbrudt Win10 installation (tænker man har kommet til at slukket pc'n under geninstallation af Win10).

Når man genstarter pc'n/holder sluk knappen nede og tænder, ser det ikke ud til at bios starter op og man kan ikke vælge nogen valgfrie muligheder som bl.a. genoprettelse.

Fejlmeddelelsen der kommer ved hvert opstart:
http://i.imgur.com/a4e9Z6l.jpg

Laptop navn: Lenovo G50-80
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2016 - 12:30 #1
hold tænd/sluk knappen i mindst 6 sekunder, og derefter start pcen op, og tryk på f12-knappen - så bør du kunne vælge din installationsmedie (USB?)
Avatar billede IICIi Novice
08. december 2016 - 12:57 #2
Nej det virker heller ikke - f12-knappen skruer bare op for lyset på skærmen. Det hjælper heller ikke at holde Fn-knappen nede samtidig med man trykker på f12-knappen.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2016 - 13:03 #3
hold «OneKey Recovery button» inde når den tændes.
OneKey Recovery button sidder tæt på el-stik.
Avatar billede IICIi Novice
08. december 2016 - 13:12 #4
Tak det prøver jeg at gøre senere i dag.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2016 - 13:18 #5
Ellers kan du også prøve at trykke på enter-knappen - der kommer den frem med opstarts-valgmenu (men den er tidsbegrænset)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2016 - 16:33 #6
Man kunne også prøve at fjerne batteri og forsyning, og herefter holde startknappen nede i 20 sek. Genmontere forsyning og prøve opstart.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2016 - 16:34 #7
Hav installationsmediet i når i starter op. Måske den vil fortsætte med at installere.
Avatar billede IICIi Novice
08. december 2016 - 21:13 #8
Fandt en løsning: OneKey Recovery button -> system recovery -> system partition.

Kan man få Win 10 på den igen gratis, fordi nu har den installeret det oprindelige Win 8.1 der fulgte med.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2016 - 22:00 #9
#8
Hvis computeren blev opgraderet indenfor tidsperioden hvor den var gratis kan du installere Windows 10 direkte på den. Oplysningerne på computeren er gemt på Microsofts servere og vil automatisk blive aktiveret.
Avatar billede IICIi Novice
08. december 2016 - 22:17 #10
Ok. Vil det sige at fremgangsmåden hvor på jeg installere win10 er at opgradere Win 8.1 via en Win10 fil.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2016 - 22:20 #11
Nej. Man laver blot en ren installation af Windows 10. Opgraderingen har du jo foretaget.
Har du installationsmedie til Windows 10?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2016 - 22:23 #12
Den kan hentes her https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Man trykker på "hent værktøjet nu", og når den er hentet køres Mediatool creator. Du vælger at hente en version til anden pc, og vælger den version som du kom fra. vil anbefale at bruge en 4 gb usb pind at oprette på.
Avatar billede IICIi Novice
08. december 2016 - 22:26 #13
Ok tak. Ja det har jeg liggende.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2016 - 22:29 #14
Så er det bare at gå i gang :-)
Avatar billede IICIi Novice
08. december 2016 - 22:36 #15
Jep :-)