Avatar billede tbuch Juniormester
09. december 2016 - 08:42 Der er 12 kommentarer

Privatliv i Facebook - forslår langt ude Facebookven

Min kone har en perifer mødergruppeveninde
Jeg har en meget lille aktiv facebookprofil, som jeg kigger på max 1 gang om mdr. Jeg har vist 15 facebookvenner
I dag da jeg lokker mig ind på facebook forslår facebook mig om jeg vil være venner med hende fra min kones mødregrupper?
Hvordan kan det næsten lade sig gøre

Min egne bedste bud
Den, som jeg håber det er: Mødegruppeveninden har været ind eog søge på min profil - HVad siger I?

Mit sidste bud, som jeg ikke håber det er, da det så begynder at isne lidt ned af ryggen på ryggen:
JEg har haft ringet en eller to gange til hendes mobiltelefon i forbindelse med afhentning af vores søn, som hun havde passet
Min telefon har ikke noget facebook installeret - Ikke en gang som medfølgende crapware. Jeg har rimelig kenskab til IT-sikkerhed og er en ret så erfaren bruger. Telefonen er en Huawei P7 (ikke noget at anbefale ;-)
MEn kan det være på grund af opkaldet, at der er skabt en ide hos Facebook om vi er venner?

Andre Ideer?
Avatar billede tbuch Juniormester
09. december 2016 - 08:47 #1
Det skal bemærkes at ingen af de 15 nuværende facebookvenner er forbundet med pågældende forslåede "facebookven"
Avatar billede poko1 Ekspert
09. december 2016 - 09:24 #2
Bare for at være sikker på at spørgsmålet forstås rigtigt er du venner med din kone på Facebook ? så er det en gængs procedure. den slags mødes jeg af dagligt!
Avatar billede tbuch Juniormester
09. december 2016 - 09:27 #3
Nej min kone har end ikke en facebookprofil
Avatar billede poko1 Ekspert
09. december 2016 - 09:41 #4
Nu er Facebook jo noget finurligt noget der er baseret  at sammenligne grupper over for hinanden i en database det ser hvem der liker hinanden og dermed tilfældigt udvælger muligheder for at foreslå venskaber. Jo mere jo flere Sponsor penge fra firmaer. Det er jo i bund og grund en forretning for Zuckerberg !
.
Avatar billede tbuch Juniormester
09. december 2016 - 10:08 #5
Ja jeg er ret så nysgerrig på den som du kalder for en finurlighed ;-)
Avatar billede madklub Guru
09. december 2016 - 10:30 #6
Bare det at I bor i samme område og er på samme alder, er nok til at få venne-forslag.
Men det er nok mest sandsynligt at mødregruppedamen har søgt på dit navn,
Avatar billede tbuch Juniormester
09. december 2016 - 10:36 #7
Ja så tæt bor vi altså heller ikke - vil tro at der er en 10.000 mennesker at vælge imellem og i øvrigt mener jeg ikke at Facebook skulle vide hvor jeg bor
Det lyder interessant det med at hun skulle have søgt på min profil. Er det noget som du har bemærket tit eller måske ligefrem ved noget om?
Avatar billede poko1 Ekspert
09. december 2016 - 10:50 #8
I går likede jeg et opslag fra en af mine kontakter på Facebook og i dag fik jeg denne i mine notifikationer!

https://billedeupload.dk/images/hVBZ.png
Avatar billede Mikael Ekspert
09. december 2016 - 12:28 #9
Bare glem din bekymring. Sådan er face bare.. Nysgerrig ud over alle grænser ;)

Prøv at bemærke de annoncer der dukker op på din face.. Face ved godt hvad vi skriver.. Og har man fx. skrevet om "babyér" så kommer der annoncer/reklamer for alt fra bleer til barnevogne m.m.

Sådan er det bare.. Og det er det der financierer, at face er gratis for os "dødelige"

Google gør nøjagtigt det samme ;)
Avatar billede madklub Guru
09. december 2016 - 12:42 #10
For mig er det åbenlyst at hun har søgt på din profil.
Der er en del mennesker, der bruger Facebook som primær kommunikationsmiddel - jeg er blevet inviteret til et bryllup via Facebook.
Hun har passet jeres søn...
Alle mennesker er pissenysgerrige.
Det har intet at gøre med at du har ringet til hende.
Det er ikke noget jeg ved noget om, men det er logisk at Facebook forsøger at forbinde alle folk på Jorden.
Det er Facebooks ultimative våde drøm at vide alt om alle.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. december 2016 - 13:46 #11
Du kan selv bestemme hvem der kan se din Profil.
https://billedeupload.dk/images/Sxsrp.png
Avatar billede kurt54 Ekspert
09. december 2016 - 21:57 #12
Jeg har fået foreslået min tandlæge uden fælles venner og hun siger hun ofte får foreslået patienter. Jeg havde 5 tandlæge besøg på en måned.  Jeg tror ikke det skyldes telefonopkald - men snarere big-data - vores telefoner har været tæt på hinandens en del gange.- Jeg har modtaget telefonopkald hvor jeg undrede mig over det ikke var i loggen - og ringetonen ikke var den sædvanlige. Det viste sig at være en voicecahat i facebook. Det opdagede jeg ikke i første omgang - tog den og talte.  Den slags ting kan de vel registrere.