Avatar billede hclisbedsted Seniormester
09. december 2016 - 16:09 Der er 13 kommentarer

fm signal til radio

Jeg har kabel tv fra yousee og får dermed også mit fm signal derfra, det virker fint, men fra 1 Januar lukker de for fm signalet, jeg har så fået et antennekabel fra dem som bare skal ligge bag ved radion, men det giver ikke noget helt godt signal, er der nogen der ved om der fås noget der er bedre. m.v.h.--h.c.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. december 2016 - 16:45 #1
det skal ikke bare ligge bag radio - stræk antennen/kabel ud, og gerne vandret over reol, eller hvor radio nu står. antenne/kabel er typisk i T form, så fra radio lodret op, og de to arme vandret i hver sin retning. Kan monteres med få stykker dobbeltklæbende tape.

Glipper det, så se på fx https://www.avxperten.dk/fm-antenne/aktiv-fm-antenne.asp
onlinekøb kan du teste i få dage (max 8) og returnere, hvis det ikke virker hos dig
Avatar billede tbuch Juniormester
09. december 2016 - 16:47 #2
Det kommer lidt an på hvor du bor hvor højt og hvor god en antenne du skal have - HEr er en oversigt over DRs kanaler http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Radio/FM/20091028120111.htm
Avatar billede poko1 Ekspert
09. december 2016 - 19:21 #3
Kig på linket i #2 og læg mærke til om signalet udsendes Vandret eller Lodret i dit område. Og vend så antennen derefter!
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2016 - 20:32 #4
Jeg har også fået en såkaldt FM antenne fra yousee. Det er ikke andet end en
T-ledning. Det er så lurvet, at det er en fornærmelse af kunderne. Skal man virkelig have den ledning liggende og flyde eller sømme den op på vægen? Begge metoder er meget uskønt. Yousee har groft forringet  det abonnement man betaler for, uden nedslag i prisen. Og hvis man gerne vil høre radio, giver det da ingen mening, at få flere TV stationer. Jeg har valgt at købe en lille internet radio og tilslutte den til mit anlæg. Det fungere rigtig godt.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. december 2016 - 21:25 #5
Jeg kører med Gadget radio fra morgen til aften Henter også DAB Kanalerne.

http://sogb.dk/gadget/SogBNetRadio.gadget
Avatar billede posten Ekspert
10. december 2016 - 07:57 #6
du skal så huske at programmerne ikke kan modtages de samme steder som når stikket sidder i væggen
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2016 - 11:10 #7
#5  Hvad skal det link åbnes med?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. december 2016 - 11:24 #8
#7 gadget er til win7... men jf http://sogb.dk/index.php/da/
udvej fra sogb -------------
Har du fået Windows 8, 8.1 eller 10 og til din skræk opdaget at du ikke kan bruge SogB's netradio?

Dette skyldes at microsoft har valgt at fjerne gadgets helt da de lancerede Windows 8 :(

Men frygt ej. Der findes en løsning.

Løsningen hedder 8Gadgetpack og kan findes på denne side http://8gadgetpack.bplaced.net/

og så kan den hentes.
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. december 2016 - 11:25 #9
ovenstående link skal åbnes med windows skrivebord gadgets -hvilket normalt foreslås - hvis Windows Skrivebord Gadgets er installeret på maskinen

http://win10gadgets.com/installing-desktop-gadgets-for-windows-10/
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2016 - 11:41 #10
#9 Takker, så kan jeg bedre forstå jeg ikke kunne bruge det link :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2016 - 12:00 #11
Det er sørme godt der er nogen til at overtage når man kører ind og handler:
https://billedeupload.dk/images/Q0TZe.png
Jeg har fjernet alle dem jeg ikke bruger!
Avatar billede Larskristensen12 Praktikant
28. oktober 2019 - 21:39 #12
Hej

Jeg bruger selv Telia til denne service til min virksomheds og til privat. Det ville jeg anbefale, hvis jeg var dig. Det er desuden billigere end Yousee af hvad jeg ved.

Kh Lars

https://gadgetsjov.dk/
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2019 - 22:45 #13
Telia har en dårlig moral. Jeg havde et taletidskort hos Telia. Den ordning blev lukket uden varsel. Jeg havde omkring 200 Kr. stående på kortet. Jeg kontaktede Telia for at få mine penge retur. Det kunne jeg også godt få, under den forudsætning, at jeg ville betale for at få dem tilbage. I betragtning af, at det var Telia, som afskaffede taletids ordningen, finder jeg det groft uforskammet. Og man kan jo ikke gå rettens vej med et beløb af den størrelse. Men jeg er i alt fald færdig med Telia.