Avatar billede kaad87 Praktikant
11. december 2016 - 19:56 Der er 3 kommentarer

Hjælp til oversættelse til svensk og norsk

Hej folkens

Jeg har et domæne som hedder logo-fabrikken.dk. Jeg overvejer at sætte samme service op på det Norske og Svenske marked, men jeg er ikke så stærk på svensk og norsk.

Jeg får en person til at oversætte selve siden, men vil først være sikker på om man kan bruge logo-fabrikken(selve navnet) på Svensk og Norsk.

Så vidt jeg kan slå op så bør det være således:

Svensk: logo-fabrik.se
Norsk: logo-fabrikk.no

Nogen der kan bekræfte dette?
Avatar billede Mikael Ekspert
11. december 2016 - 21:19 #1
Bare en kommentar ;)

Når de 3 "hjemmesider er så ens på navnet, så får du nemt en masse problemer med fx. Google/andre. Hvis der bare søges på fx. "logo-fabrik"..
Så det var måske smart om google lige i søge resultatet fangede (og kort beskrev) at her er den danske, svenske eller norske side ??? ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
11. december 2016 - 21:23 #2
Til ovenstående:

Måske kan du løse det problem, ved at du fx. på den danske side tydeligt linker til svensk og norsk hjemmeside.. Og tilsvarende på den norske og svenske side.
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. december 2016 - 21:43 #3
Sverige:

logotyp-fabriken.se
logga-fabriken.se

Tror ikke de/vi bruger ordet logo så meget her i Sverige. Det er mest logga eller logotyp der bliver brugt.