Avatar billede viwotoy Juniormester
12. december 2016 - 14:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min mus er begyndt at opføre sig mærkeligt :(

Den mus jeg bruger er Steel Series Sensei Wireless.
Den nyeste opdatering er installeret, og jeg har Engine 3 installeret.
Bruger windows 10.

Problemerne er som følger:
Højre knap virker ikke som den skal, er jeg i et spil vil den ikke holdes i bund, og hvis man prøver at holde den inden kan den godt finde på at trykker hurtigt og flere gange.
De knapper som sider på siderne virker heller ikke, men den som er træls som ikke virker er knappen som man bruger b.la. til at gå frem og tilbage på ens browser virker heller ikke.

Dette er ret træls, da musen kun er 1 år gammel, virkede helt fint for 1 dag siden men igår aftes begyndte den på dette ud af ingen ting.

Nogen her som kan hjælpe? B
Avatar billede Slater Ekspert
12. december 2016 - 14:53 #1
Det første problem har jeg haft flere gange med Logitech-mus. Jeg har stadig en G500 liggende, hvor man skal trykke meget hårdt for at få et konsistent højreklik, ellers opfatter den det som meget hurtige klik. Det var et kendt problem med den mus, og skyldes at den fysiske kontakt bliver bøjet.

Når du trykker ned på en knap på musen, bøjer du et stykke metal, så det rører ved et andet stykke metal og dermed skaber et elektrisk kredsløb. Det stykke metal du bøjer er ligesom en fjeder, og den kan blive slap, hvis den bliver holdt i bund for længe. Det er hvad der skete med Logitech-musene, og mit gæt på hvad der er sket med din. Du kan rette op på det, i hvert fald midlertidigt, ved at skille musen ad og bøje kontaktmetallet tilbage i den rigtige position - men det er stadig blevet mere slapt.

Hvis musen kun er et år, ville jeg forsøge at få den byttet under reklamationsret i stedet.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2016 - 15:28 #2
Hvis musen virkede helt fint for 1 dag siden, må det vel være 1 af 2 årsager.
1. Der er en chip, i musen, som er gået i stykker eller:
2. Microsoft har lavet en opdatering, som har ødelagt driveren.
Har du prøvet, at opdatere driveren.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2016 - 15:29 #3
Ps. en geninstallering af driveren ikke hjælper, er jeg enig med #1. Prøv at få den byttet.
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. december 2016 - 12:40 #4
>>valby1
Der er faktisk en 3. muighed:
Lad Malwarebytes og et fornuftigt antivirusprogram scanne maskinen for snask.
Jeg rensede en elevs maskine i sidste uge, og der fungerede touchkpad´en upåklageligt efter endt rensning.
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2016 - 13:11 #5
Ok, ja det er da værd at prøve, og en tur med Malwarebyte er under alle omstændigheder en god ting. Jeg har den selv som pro. Og antivirus, ja også den. Bare ikke windows egen, men Panda eller Avast ?
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2016 - 13:19 #6
Har du prøvet at bytte batterierne?
Jeg har set alverdens mærkeligste ting med trådløse enheder og tome/svage batterier (mus-peger hopper på skærmen, klik + hold bliver til mange enkelte klik, delete-knappen på tastaturet bliver erstattet af "søg" osv)
koster vel ikke noget at skifte for at prøve