Avatar billede klavil Seniormester
13. december 2016 - 03:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

låse skærmen så der ikke åbnes fejlagtige apps med kinden ved opkald?

Jeg er ved at være træt af at, når jeg ringer ud eller folk ringer til mig, at jeg når jeg vil ligge på igen, har åbnet alverdens ting på telefonen så selve opkaldsknappen er forsvundet og jeg ikke kan ligge på.
Er det ikke muligt at der er opfundet noget der kan låse apps ved opkald, så man evt skal taste en kode eller andet hvis man vil bruge dem under opkald?
Jeg har android version 6.0.1 og en Sony Xperia Z2
Avatar billede Slater Ekspert
13. december 2016 - 08:31 #1
Det lyder som en dårlig telefon, eller en fejl på den. Android har længe som standard brugt accelerometer og proximity sensor til at måle, når du under et opkald holder telefonen i en typisk talestilling tæt på øret, og slukke skærmen indtil du fjerner den fra kinden igen.

Du er ikke kommet til at slå det fra, eller har installeret en eller anden app, der kunne forhindre det?
Avatar billede klavil Seniormester
13. december 2016 - 10:01 #2
Et godt spørgsmål: hvor kan jeg finde ud af om det er slået til?
proximity sensoren er vel den der skal tænde og slukke for skærmen når den bevæges?