Avatar billede lurup Ekspert
13. december 2016 - 18:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Modem/ router fra Yousee

Jeg har en modem/router jeg har fået af yousee. Netgear AC 1600

Kan jeg lægge nyt software på den og bruge den som en ekstra router til min wifi ???

Der er 2  net stik i den som jeg håber jeg kan sætte mellem en net kabel jeg har ført gemmen huset.

Skal ikke bruge Cabel stil eller telefon stik til noget
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2016 - 18:58 #1
Yousee rouer du kan ikke lave en noget skid med

du kan på yousee router slå bridge til så er det et modem så kan du købe en router og slå den til
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2016 - 18:58 #2
det her jeg
Avatar billede INK Ekspert
13. december 2016 - 19:12 #3
Lyder som om du ikke skal bruge den som kabelmodem længere. Du har altså et andet modem/router arrangement.
Hvis du slår DHCP serveren fra kan du bruge den som switch og AP. Kablet fra den nye router går i det ene netværksstik og det andet kan så bruges kablet. WiFi delen kan bruges som AP. Du skal vælge navn, kanal og password.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2016 - 19:17 #4
Yousee kan man ikke bruge modem/router så KUN router
Avatar billede INK Ekspert
14. december 2016 - 03:56 #5
Korrektion: wifi vil ikke virke som skrevet i #3. Desværre har rasmus64745 ret.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2016 - 11:09 #6
1. Yousee router skal køre bridge mode
2. køb en rouer http://www.edbpriser.dk/netvaerk/router.aspx
3. set den til
Avatar billede INK Ekspert
14. december 2016 - 13:19 #7
Denne beskrivelse anviser generelt hvordan man bruger en router som access point uden DHCP server.
http://kb.netgear.com/20927/How-do-I-change-my-NETGEAR-router-to-AP-mode-after-I-ve-already-run-setup?cid=wmt_netgear_organic

Problemet med din router er, at det er en kabelmodem router. Den har derfor en coax-kabeltilslutning og ikke en netværkskabelindgang. Hvis du stadig har internet gennem coax-kabel, kan du fortsat bruge den som indgang i huset. Den anden router kan måske anvendes som AP afhængig af type.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2016 - 13:22 #8
men man så ikke loge ind med 192.168.1.1 da den er i ap den for ande ip eller hva
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2016 - 13:22 #9
Avatar billede INK Ekspert
14. december 2016 - 13:29 #10
Jeg kan ikke læse #9 - manglende adgang?
Med hensyn til #8 skal du koble direkte på routeren og foretage indstillinger. Når det så er gjort er det et AP, der modtager IP-adresse fra routeren.
Du kan lade den få dynamisk IP-adresse eller opstille med fast IP-adresse fra din router.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2016 - 13:35 #11
#10 du kan ikke komme på routerlogin.com da du ikke har sådan en rouer