Avatar billede cjjessen Novice
16. december 2016 - 09:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trække formel ud som tekststreng med cellernes værdier

Hej alle I Excel-eksperter.

Jeg har længe manglet en funktion i Excel, som kan trække en formel ud i tekstformat.

Forklaring: Excel skjuler jo alle formler og en kvalitetssikring af beregninger er ofte ganske umulig da resultaterne ikke kan følges.

Derfor, hvis man nu havde følgende i Excelarket:

A1 = 12
A2 = 2
A3 = 4

Formel: A1*(A2+A3)
Søger formel der kan skrive følgende: 12·(2+4)

Dvs. den skal tage værdien fra den respektive celle og skrive formlen ud som en tekststreng. Det kan selvfølgelig gøres med SAMMENKÆDNING, men ved meget store beregninger kan det hurtigt blive uoverskueligt.

Håber I kan hjælpe :)

Mvh. Claus
Avatar billede jens48 Ekspert
16. december 2016 - 10:05 #1
=A1&"("&A2&"+"&A3&")"
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
16. december 2016 - 10:20 #2
Koden er "tyvstjålet" fra et amerikansk Excel forum og jeg kan ikke huske ophavsmanden

https://www.dropbox.com/s/2f38h1dxnfjjp5i/Formel_V%C3%A6rdier.xlsm?dl=0
Avatar billede cjjessen Novice
16. december 2016 - 11:27 #3
Uhh..."xl-Enthusiast" den formel gad jeg godt vide hvordan virker :) Jeg har trukket formlen ud af VBA koden, så nu virker det :) MANGE TAK.

\Claus