Avatar billede Jannick Praktikant
17. december 2016 - 13:51 Der er 11 kommentarer

Netværk hopper af hele tiden

HEJ

Jeg har et problem ang. vores trådløse netværk hjemme. Når jeg er på internette på min bærbar pc, kan jeg sagtens surfe rundt, men så snart jeg går på enten youtube eller facebook, så hopper netværket af hele tiden. For at komme på netværket igen er jeg nød til at afbryde forbindelsen og tilslutte igen. Efter jeg kommer på igen, kan jeg godt og vel se 40 sekunder af min youtube video før at den hopper af igen. Ingen andre i hjemmet har problemer med netværket. Det mærkelige er at det er kun når jeg er hos min mor at computeren gør det....er jeg ved min far eller en ven sker dette ikke.

håber nogen kan hjælpe, for det her problem driver mig til vanvid.
Avatar billede ebea Ekspert
17. december 2016 - 14:24 #1
Lyder som en dårlig dæknings forbindelse, så at når der kommer meget datatrafik, så ryger forbindelsen. Så prøv som forsøg, at flytte den bærbare tæt på Modem / Router, og se om ikke det hjælper!
Avatar billede Jannick Praktikant
17. december 2016 - 14:27 #2
Jeg er forholdsvis tæt på modemet, da jeg har værelse lige ved siden af min søster hvor modemet sidder :/
Avatar billede ebea Ekspert
17. december 2016 - 14:45 #3
Ja, men prøv som beskrevet, at flytte hen ved Modem, for at se om problemet så stadig er der. Forholdsvis, er ikke noget som er brugbart, hvis ikke du ved om det er der problemet er.
Avatar billede ebea Ekspert
17. december 2016 - 15:05 #4
Og, så er der også en lille, men væsentlig detalje, og det er den hastighed der er på selve bredbåndsforbindelsen. Du skriver, at det er ved din Mormor, at problemet er. Så hvis hun kun har en, måske 5Mbit linje, så kan du måske selv begynde at se problemet, hvis du flytter bare lidt væk fra det kraftigste signal.
Har du måske 20+ Mbit derhjemme, så kan du jo tillade dig, at flytte noget væk fra det trådløse signal, før du oplever at hastigheden på det trådløse er så lavt, at du taber forbindelsen.
Avatar billede Jannick Praktikant
17. december 2016 - 15:18 #5
har prøvet at tage den tættere på, men det er stadig samme problem...
skriver det er ved min MOR at problemet opstår. nu er jeg heller ikke verdens største ekspert inde for internet området med bit osv... men ved at vi har 50/50 fibernet så det skulle gerne være kraftigt nok. syntes bare det er mærkeligt at så snart at jeg går på facebook eller youtube så hopper den af, og ikke ved alle andre hjemmesider og internet tjenester.
Avatar billede ebea Ekspert
17. december 2016 - 15:35 #6
Der på det net, hvor den hopper af, kan du da ikke prøve at tage en hastigheds test af det trådløse net, for at se hvad din reelle hastighed er (så kan du få et korrekt svar, ang. hastighed, og dermed udelukke det). Prøv at hoppe på følgende Link, og kør en test.
www.speedtest.net
Avatar billede Jannick Praktikant
17. december 2016 - 15:46 #7
Den siger:
Ping -5ms
Download speed - 59.56Mbps
Upload speed - 50.60Mbps
Avatar billede ebea Ekspert
17. december 2016 - 16:03 #8
Så kan det da udelukkes fuldstændig, som et problem.
jeg ved ikke om i bruger samme udbyder af internet, men hvis IKKE i gør, så prøv engang, inden du hopper på YouTube, at midlertidig disable din Antivirus, og se om det skulle være problemet.
Avatar billede posten Ekspert
18. december 2016 - 02:44 #9
prøv om du har samme problem når du bruger kabel hvis det så virker er det modet der har en dårlig trådløs udgang trods din test
Avatar billede posten Ekspert
19. december 2016 - 07:01 #10
det kan også være valget af kanal der er problemet hvis i er mange der bruger den har set en via. sin iphone finde den kanal med mindst "trafik" på
Avatar billede Jannick Praktikant
30. januar 2017 - 13:51 #11
Har læst andre forum hvor andre har haft lign. problem, og de fleste er blevet løst ved at skifte kanal, jeg ved dog bare ikke hvordan man gør dette da jeg ikke er den største ekspert på dette område.