Avatar billede lurup Ekspert
17. december 2016 - 21:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Cisco RV 110W VPN Firewall der driller

jeg har en Cisco RV 110 W VPN Firewall der driller mig lidt.

Jeg har en 24 port switch fra HP hvor alle mine enheder er kablet.
Jeg får net via YouSee kabel tv med en af deres standart Router som ikke er den alle bedste til at dække mit wifi dækning i huset.
Jeg har derfor købt en Cisco RV 110W VPN Firewall som jeg har sat til min fælles switch.
Alt virker fint på nær når jeg er på min Cisco Router kan jeg ikke se min Nas server og andre endheder ???
Hvordan kan jeg lave noget så det bliver mulig ???? sikkert noget portforward eller noget i den dur
Avatar billede nfssister Forsker
17. december 2016 - 22:49 #1
Jeg antager du har slukket DHCP serveren i din Cisco router, og sat kablet fra switchen ind i en af LAN portene på din Cisco ?
Hvis du har kørt kablet fra switchen ind i WAN porten, så kommer skal du lave statisk routing, hvilket jeg ikke tror du kan på YouSee boksen.

Hvis jeg må anbefale at du slå YouSee boksen til bridge mode (slår routeren fra), og sætter din Cisco på som router. Så virker hele dit netværk uden problemer.
Avatar billede lurup Ekspert
18. december 2016 - 12:20 #2
Lyder spændende.
Det undre mig bare lidt hvorfor jeg så kan bruge begge wifi ??

Det kan jeg i dag både fra pc og mobil.

Min TDC moden er en Netgear Gateway Wireless cable voice gateway cg 3000