Avatar billede hjeresen Novice
21. december 2016 - 11:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Egenskaber for tal som skal flettes med word

Jeg har nogle tal i Excel 2010 som skal flettes med Word 2010. Tallene vises i Excel som f.eks. 3,1 men i indtastnings feltet vises det som 3,11 uanset hvilket format og antal decimaler jeg vælger i egenskaber.
Når feltet flettes med Word vises det som 3,11 men jeg ønsker at der skal stå 3,1.
Avatar billede ebea Ekspert
21. december 2016 - 11:32 #1
Er du sikker på, at din formatering af tallet i Excel, er korrekt? Prøv at højreklik på cellen med tallet, og vælg Standard, eller tal (og sæt til 1 efter komma).
Avatar billede hjeresen Novice
21. december 2016 - 11:46 #2
Hvis jeg vælger standard kan jeg ikke vælge decimaler og hvis jeg vælger tal ændres det kun i tabellen ikke i indtastningsfeltet.
Avatar billede hjeresen Novice
21. december 2016 - 11:47 #3
Hvis jeg vælger standard vises tallet 3,11 også i tabellen.
Avatar billede ebea Ekspert
21. december 2016 - 12:02 #4
Så det er i Word problemet er, og ikke i Excel! Jeg har lige prøvet at lave en fletning som du angiver, og der kan jeg ikke få det til at blive andet end de cifre jeg angiver i Excel (og Word). Ellers prøv at uploade dit eksempel, så er det nok nemmere at se problematikken.
Avatar billede hjeresen Novice
21. december 2016 - 12:11 #5
Først vil jeg lige sige tak fordi du vil bruge tid på dette!
Hermed link: https://drive.google.com/file/d/0B1tSHkEjV-K5MXdiWmpadmxlalU/view?usp=sharing
Avatar billede ebea Ekspert
21. december 2016 - 12:40 #6
jeg har konverteret dine tal, så de burde stemme nu ;-)
https://www.dropbox.com/s/eoxase5pl0can2j/Test%20decimal.xlsx?dl=0
Avatar billede hjeresen Novice
21. december 2016 - 13:04 #7
Ok jeg har nok ikke udtrykte mit spørgsmål klart nok ;(
Jeg vil gerne finde en løsning i Excel hvis muligt da det er et ret stort regneark (det jeg sendte var et lille udsnit)
Jeg kan selv løse det i Access ved at ændre til decimaltal.
Da det ikke er mig der skal lave selve flet kørslen vil det være optimalt hvis det er muligt at løse opgaven i Excel.
Avatar billede ebea Ekspert
21. december 2016 - 13:15 #8
#7  -  Så forstår jeg nok ikke helt problematikken i dit spørgsmål.
De tal som du har vist i dit eksempel, tyder på, at de kommer fra en anden datakilde. Og der er (nogle af dem), med 2 cifre efter kommaet, som ikke kan ændres, som du har opdaget. Og hvis du vil have dem til at være med kun et ciffer, så kan du gøre det med at afrunde dem; f.eks.: =AFRUND(A1;1)
og så tage de data, og kopiere ind i samme celler igen, eller lade dem blive hvor du bruger formlen.
Alternativt, at uploade det ark, hvor problematikken er (ikke bare nogle tal).
Avatar billede jkrons Professor
21. december 2016 - 14:01 #9
Når du fletter i Word med data fra Excel overføres de rå data, ikke de formaterede. Du bør derfor formatere flettefelterne i Word i stedet. Se evt.

http://www.kronsell.net/problemer_med_brevfletning.htm

Hvis det skal være i Excel er du nøst til at afrunde med en relevant funktion, så de tal, du overfører kun har en decimal.
Avatar billede hjeresen Novice
21. december 2016 - 15:41 #10
ebea - Tak for dine inputs og konvertering.

jkrons - løsningen lå i dit link, underligt at det skal være så svært at finde for os amatører. Tak for dit svar.
Avatar billede jkrons Professor
21. december 2016 - 22:27 #11
Velbekomme.