Avatar billede pwn Forsker
22. december 2016 - 09:24 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Window beder om password

Ved start beder Windows 10 pludselig om adgangskode til PC'en. Der har aldrig før været adgangskode,  men nu kan jeg altså ikke komme ind på PC'en.
Hvad gør jeg, kan koden knækkes/fjernes?
Avatar billede poko1 Ekspert
22. december 2016 - 09:43 #1
Du bør uddybe dit spørgsmål noget mere Er det BIOS Password eller Windows login??
Hvilken PC:?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. december 2016 - 10:25 #2
opskrift på fjernelse af password
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
det virker lidt nørdet - men er faktisk enkelt i virkeligheden.
22. december 2016 - 14:31 #3
Det skyldes at du bruger en Microsoft konto, skift til en lokal konto......
Avatar billede claes57 Ekspert
22. december 2016 - 14:48 #4
ellers - hvis du er kommet ind én gang, og bare vil fjerne adgangskode fremover, så http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1012240?k=8229126
Avatar billede Mette Klein Novice
22. december 2016 - 14:59 #5
når du finder løsningen må du gerne lige skrive- kender en i samme situation nemlig :(
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2016 - 16:32 #6
#2 "Supports all Windows from NT3.5 to Win8.1"

#3 Adgangskode er noget man vælger, lokal eller Microsoft. Hvordan skulle pwn ændre det, når pwn ikke kan komme ind på computeren.

@pwn har du en microsoft konto.Hvis ikke, jeg vil tro at den eneste løsning er at formatere computeren.
Avatar billede pwn Forsker
22. december 2016 - 17:51 #7
Jeg har en Office 365 og den er jo tilknyttet en konto. Kan den have indflydelse på Windows password?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. december 2016 - 18:03 #8
du har ved indlæsning af win angivet en email - er det den samme, som du bruger til o365, så brug samme adgangskode.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2016 - 11:51 #9
#7 Det er en mulig forklaring. Kan du ikke huske adgangskoden kan du prøve at få hjælp af Microsoft.Det kræver sikkert at du har et mobil nummer eller mail de kan sende en kode til.

https://support.microsoft.com/da-dk/instantanswers/2b74d21c-ce0d-4a81-ad67-7cc5103a5f83/how-to-reset-your-microsoft-account-password
Avatar billede pwn Forsker
09. januar 2017 - 16:33 #10
Så blev problemet løst. Det var Microsoft kontoen (som foreslået ovenfor), der havde overtaget PC'en (hvordan ved jeg ikke). Efter nogle forsøg fik jeg den nulstillet og jeg har igen adgang.

Af skade bliver man klog, så nu opretter jeg et usb-stik til at lås PC'en op med, hvis koden glemmes eller pludselig er der.

Tak til alle for hjælp og gode råd:-)

mvh

Paul