Avatar billede Gulvvask Praktikant
26. december 2016 - 19:38 Der er 15 kommentarer

Fra USB stik til iPad

Hej
Jeg har et USB stik med billeder på som jeg gerne vil have over på min iPad. Hvordan gør jeg dette nemmest?
På forhånd tak for hjælpen
Gulvvask
26. december 2016 - 20:02 #1
Tilslut UBS stikket til en computer, tilslut Ipad´en og overfør billederne med Itunes ville være mit bud.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2016 - 20:03 #2
Med et adapter kabel måske?
http://www.24hshop.dk/ipad-4-til-usb-adapter?utm_source=google&utm_campaign=Hyperdrive+(Google)&utm_content=506&gclid=CO6dvvLFktECFQeLsgodmioIwg

Har ikke selv Ipad, så ingen erfaringer.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2016 - 20:05 #3
Hmm Nu står der godt nok en kamera adapter, så måske kan usb pind ikke registreres??
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2016 - 20:09 #4
Glem #1. så lige denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=KSHEY4mwMV0
26. december 2016 - 20:09 #5
Sgu lige meget så længe stikkene er de samme :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2016 - 20:12 #6
#5 i video siges at Ipad ikke leverer nok strøm til at registrere usb pind. Har du nogle erfaringer med dette?
26. december 2016 - 21:18 #7
Det er mig bekendt mere eller mindre en irriterende "bug" som fremkommer når du kobler USB til enheden vha. de gamle kabler. Det er en af finesserne ved Lightning USB adapteren, at den kan bypasse den fejlmeddelelse.

Bemærk, at for at gøre det på den måde du henviser til, så kræves der følgende:

-iPad (jailbroken)
-iFile (Jailbroken App)
-USB hard drive or flash drive
-Powered USB hub
-Wall Charger for iPad
-Lightning to USB Camera Adapter

Så det går måske hurtigt hen og bliver lidt omstændigt, hvis ikke man selvfølgelig har det i forvejen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2016 - 21:21 #8
Ja ok. Så skal den løsning bare helt glemmes :-)
26. december 2016 - 21:35 #9
Man kan altid lave en mental note :-) Selve idéen med lightning to USB er i sig selv glimrende :-)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
26. december 2016 - 23:07 #10
Hvad med at bruge en tjeneste som dropbox? Tager tid over wifi, men det virker. Men det kommer lidt an på mængden af filer...
26. december 2016 - 23:20 #11
Transfer by cloud er altid en udmærket løsning på mange ting.

Men siden filerne der skal overføres befinder sig på et flytbart drev, så skal drevet alligevel kobles til en enhed med USB port, før der kan tilgås nogle apps. Og hvis drevet alligevel er tilsluttet, så er det næsten nemmere at lave direkte file transfer via Itunes.
Men hvis ellers man gør det til en vane at synkronisere alle sine enheder op omkring en fælles cloud tjeneste, så er der aldrig noget der er særlig langt væk.

Jeg er personligt hjælpeløs uden mine cloud repositories :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2016 - 00:17 #12
27. december 2016 - 00:37 #13
#Linkfix !
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2016 - 00:40 #14
Linkfix ???
27. december 2016 - 00:46 #15
Dit link er beskadiget.