Avatar billede Falentin Seniormester
03. januar 2017 - 16:31 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Valg af grafikkort til strategispil?

Hej

Jeg skal have et grafikkort som kan trække fx. Stronghold eller SimCity, altså ikke de mest krævende spil, ellers skal de mest bruges til kontorbrug og musikafspilling.

Jeg tænker gerne ASUS. Men nogle at det mindst skal være 4 GB, en unavngivet butik anbefalede et 8 GB kort til 4000 kr.

Hvad ville I anbefale?
Avatar billede Alexander Juniormester
04. januar 2017 - 19:23 #1
Jeg vil klart anbefale at det bliver 4GB kort
Avatar billede Casper_Wichmann Juniormester
10. januar 2017 - 19:02 #2
du burde ikke bruge SÅ MANGE penge på et grafikkort.
https://www.proshop.dk/Grafikkort/EVGA-GeForce-GTX-1050-SSC-GAMING-2GB/2572151 eller https://www.proshop.dk/Grafikkort/ASUS-GeForce-GTX-1050-STRIX-2GB/2572147?b=asus&o=1028&pn=2¨

Det er godt nok kun 2 GB men vis du har plads til 2 i dit bundkort virker de næsten lige så godt som et grafikkort til 2500-3500
Dette er 2 gode grafikkort til helt almindelige spil som fx CSGO League of legends dota 2 eller sims 4 de ville helt sikkert være gode til Stronghold og simsCity da de ikke er så meget krævende spil
Avatar billede Falentin Seniormester
10. januar 2017 - 19:52 #3
Tak for forslag:-)

Jeg valgt et 4 GB Asus Geforce-GTX 1050 Strix, især fordi at det ikke benytter blæseren, når man ikke bruger det til spil.