Avatar billede Nofiih Praktikant
07. januar 2017 - 20:14 Der er 9 kommentarer

Computer fryser - kan ikke komme ind??

Hej alle eksperter

Jeg virkelig på den. Jeg kom op til min pc, som var logget ind på facebook var min bærbar gået i hak. Det sker ret sjældent, men er før slet. Jeg valgte derfor at tvinge den til at slukke, men nu vil den ikke åbne. Den går i stå lige efter Asus logoet.

Har nu brugt en 30 minutter på at få aktiveret muligheden for at åbne fejlsikret tilstand i Windows 10, 64 bit. Er nu engang med at køre AVG antivirus i fejlsikret tilstand og den gemmer en log ned, men er slet ikke en haj til alt det her.

Ved ikke om det overhovedet er virus eller måske blot fejl i sofwaren eller måske endda i hardwaren. Den har - faktisk siden jeg købt den - haft lidt underlige, men heldigvis sjældne, nedbrud hvor der blev blå skærm og stod at der var sket en hardware fejl, men der har den genstartet af sig selv og fungeret fint efterfølgende.

Håber nogen kan hjælpe ??
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2017 - 20:27 #1
Din PC har nok fået strømmen "galt i halsen" Er det en bærbar, så tag batteriet fra
(hvis du kan) Der må selvfølgelig heller ikke være husstrøm på. Hold startknappen inde i 5 Sec. og vent i 5 min. Sæt så batteriet i igen og start op.
Hvis det er en stationær, er det næsten det samme, men her skal man også fjerne det lille sølvfarvede batteri på bundkortet. Det sidste er som regel for vanskeligt med en bærbar.
Avatar billede kurtba Ekspert
07. januar 2017 - 20:51 #2
Når du har fået startet den i fejlsikret tilstand, er der faktisk en rimelig chance for, at du kan lave en genstart, og at den så vil starte ganske normalt igen.
Det er svært at gætte, hvad der skete, men det er  før set, at bærbare går så meget i dvale, at de er svære at vække igen. Problemet ved en kold tyrker er, at man aldrig ved, hvad der har forårsaget, at den ikke svarer, så derfor vil den nogen gange bare starte igen og andre gange have problemer, som du oplever.
Det kan bl.a. være en driver der hænger og forhindrer genstart, men når man så starter den i fejlsikret tilstand, indlæser den standarddriverne og får derfor afbrudt forbindelsen til den driver der hængte, således at en genstart  vil forløbe uden problemer.
Du skal prøve at læse, hvad der står, når den laver blå skærm, idet det kan måske kan give en indikation af, hvad der generelt driller.
Avatar billede Nofiih Praktikant
07. januar 2017 - 21:20 #3
Jeg er nu kommet ind på computeren efter jeg i fejlfinding havde kørt en scanning i AVG + malwarebytes. De fandt dog ingen "alvorlige" trusler, men alligevel fandt AVG (der var den første scanning) 100 af et eller andet, jeg ikke rigtigt ved hvad er.

Jeg tænker dog stadig der noget uldent med computeren. Kan man lægge en form for log op, hvor I eksperter, kan se om noget på fjernes. Det har jeg før prøvet her inde, mange mange år tilbage..

Jeg tog en video med mobil, af den blå skærm fejl, den første fejlen dukkede op. Den video har jeg fundet. Computeren siger en høj "pive/kvække"-agtig lyd, mens den tæller ned. Der står "faulty_hardware_corrupted_page".
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2017 - 21:31 #4
Det lyder som om din harddisk ikke har det så godt.
Prøv Harddisk Sentinel. Man kan godt prøve den pro uden at betale.
http://www.hdsentinel.com/download.php
Avatar billede Nofiih Praktikant
07. januar 2017 - 21:56 #5
Har hentet det og kørt sådan en "self-short test" scanning.

Resultatet er:

Ydeevne: 100 % (fremragende)
Sundhed: 100 % (fremragende)

:)
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2017 - 22:09 #6
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2017 - 22:12 #7
Avatar billede Nofiih Praktikant
08. januar 2017 - 00:12 #8
Ja det er en mulighed.. Det hænder ikke så ofte, so problem :)

Er bare glad for pc'en vil tænde op igen ! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2017 - 08:52 #9
Har du systemgendannelse kørende på din pc?
Den havde jeg prøvet først