Avatar billede backsideofthemoon Juniormester
08. januar 2017 - 00:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Valg af windows server?

Hej,

Kan man anbefale mig en server man kan installere windows IIS på? Til test af både webserver eller egne apps.

Vh.
Avatar billede jjam Juniormester
08. januar 2017 - 20:10 #1
Du kan køre ISS på Windows 7 (sikkert også på 10, men har ikke prøvet) Server evt. 2012 R2.
Avatar billede backsideofthemoon Juniormester
09. januar 2017 - 04:39 #2
IIS er skam i windows 10. Det er vidst mig som spørger forkert. Det er mere hardwaren jeg taler om. Det ville være rart at kunne installere win 7 eller 10 på en billig NAS ellers vil jeg ikke ofre penge på det. Men andre ord jeg skal bruge framework 4 til at køre mine apps. Men når jeg ser hvilke CPU og ram der er i kan det jo næppe lade sig gøre. Alternativt kunne jeg jo bygge en billig lydsvag PC eller bruge en bærbar - det skal bare kunne tåle at være tændt altid.
Avatar billede jjam Juniormester
09. januar 2017 - 06:50 #3
OK, tror at de fleste NAS er bygget på Linux. Dermed er ISS ikke en mulighed.
El lille PC lyder som en god ide.