Avatar billede Gimhle Novice
09. januar 2017 - 22:19 Der er 7 kommentarer

Formular problemer med æøå

olsensweb.dk
20. december 2016 - 15:22
du kan sende et kopi med CC i mailen
$cc = 'Gimhle <gimhle@gmx.com>';
$sent = @mail_utf8($email, $subject, $message, $from,$cc);

alternativt kan du sende en ny mail til brugeren
$sent = @mail_utf8($email, $subject, $message, $from);
if ($sent) {
    $subject = "kopi af mail ".$subject;
    mail_utf8('Gimhle <gimhle@gmx.com>', $subject, $message, $from);
    // header("Location: $viderestil");
    exit(0);
}
Dig
05. januar 2017 - 08:46
Hej Olsenweb.dk

Godt Nytår.

Jeg har prøvet begge ovennævnte muligheder.
Når jeg som kunde indtaster oplysninger og email i formularen, modtager jeg kun standard beskeden fra svar.html og ikke en email med de oplysninger jeg har indtastet i formularen.

hilsen Peter
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. januar 2017 - 08:44 #2
Har du et link til din side ?
Måske du ikke anvender utf8 som tegnsæt på selve siden ?
Avatar billede Gimhle Novice
10. januar 2017 - 17:45 #3
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. januar 2017 - 23:20 #4
Avatar billede Gimhle Novice
11. januar 2017 - 20:23 #5
Hej Jakobdo

Jeg prøver den kode (script) som du har linket til.

En andet problem er at jeg har fået tilsendt en kode (script) som skulle sende en kopi til kunden med de oplysninger som vedkommende lige har indtastet i formularen. Vil du kigge på det også ?
hilsen Peter

Jeg har fået dette tilsendt af olsensweb.dk
20. december 2016 - 15:22

du kan sende et kopi med CC i mailen
$cc = 'Gimhle <gimhle@gmx.com>';
$sent = @mail_utf8($email, $subject, $message, $from,$cc);

alternativt kan du sende en ny mail til brugeren
$sent = @mail_utf8($email, $subject, $message, $from);
if ($sent) {
    $subject = "kopi af mail ".$subject;
    mail_utf8('Gimhle <gimhle@gmx.com>', $subject, $message, $from);
    // header("Location: $viderestil");
    exit(0);
}

05. januar 2017 - 08:46
Hej Olsenweb.dk

Godt Nytår.

Jeg har prøvet begge ovennævnte muligheder.
Når jeg som kunde indtaster oplysninger og email i formularen, modtager jeg kun standard beskeden fra svar.html og ikke en email med de oplysninger jeg selv som kunde har indtastet i formularen.

hilsen Peter
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. januar 2017 - 20:38 #6
Du kunne evt. også "bare" vælge og bruge phpmailer eller swiftmailer.
Det kan i hvert fald begge sende en mail i utf8.
Nu ved jeg ikke lige hele din kode, så det er svært at gætte hvor fejlen er.
Men de 2 libs jeg har skrevet her, har jeg brugt flere gang med succes.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
12. januar 2017 - 15:23 #7
#1,
vi kan ikke læse private beskeder der ligger i din mailbox (heldigvis)
og så må jeg indrømme, det støder mig du offentligøre private mails fra mig (brud på privat livets fred), ikke at der er noget hemmeligt i dem, og jeg ikke vil stå ved dem, men privat betyder privat.

der er derfor jeg foretrækker alt hjælp foregår i det åbne, så andre kan læse/lære/kommenterer.

du kunne have sparet jakobdo for meget tid ved at starte med at linke til tidlige spm
det meste af coden ligger her
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1012847 #25, det kom til at virke i #34, og linket til din test side ligger i #39

så havde jakobdo ikke beshøvet at spørge om #2, #4(ligger i mail.php) og noget af #6

for fuldstændigheds skyld burde du have vist coden til formular.php, ikke ikke bare dit online link, der kan vi ikke se php coden.

men jeg hopper af tråden igen, gider ikke spilde til på dine spm fremover.