Avatar billede Nina Forsker
11. januar 2017 - 10:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Random BSOD Kernal_Data_Inpage_Error

Hej Eksperter,

Jeg døjer med en pc som får flere forskellige Blue screens of death, hvor overskriften er den seneste jeg har oplevet idag.

Jeg har geninstalleret windows 10 på bærbaren, og opdateret windows & drivers. Men efter noget tid får jeg blue screen, med fejlkoden dxgmms2.sys, har googlet lidt og kommet frem til det måske er GPU driveren, men jeg har netop lige opdateret den så dette burde ikke være problemet. Og kører selv på samme model med de samme drivers.

Nogle foreslag til fejlsøgning?

Modellen er Dell Precision 5510.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2017 - 10:17 #1
Hardwarefejl? - hvis du har geninstalleret maskinen fuldstændig, uden at problemet er forsvundet, tyder det jo ret meget på at der enten er en generisk fejl i Windows, eller, noget mere sandsynligt, der er en fejl i din hardware.

Og det kan sagtens være dit grafikkort der er en fejl ved.

...Det er bare ret svært at gøre noget ved, når det er en bærbar PC...

Der findes vist nok flere benchmark programmer der kan teste bl.a. grafikkort. Du kan forsøge at køre et par af dem, for at belaste grafikkortet. Hvis maskinen konsekvent dør ved belastningen, har du et godt fingerpeg.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2017 - 16:33 #2
Man kan vel ikke udelukke at der kan være problem med at nogle drivere måske ikke er ordentligt signerede af Windows, og det kan være skylden.
Jeg har en bærbar jeg var nødt til at deaktivere denne driversignerings tjek.
https://www.youtube.com/watch?v=71YAIw7_-kg
Avatar billede Nina Forsker
16. januar 2017 - 10:39 #3
#1 & #2
Kontaktede Dell Support omkring problemet, de mente også det var et driverproblem men med SSD'en. Hentede den nye driver og har ikke oplevet problemer siden.

Tak for hjælpen til fejlsøgningen. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2017 - 11:50 #4
Velbekomme.