Avatar billede nfssister Forsker
14. januar 2017 - 14:55 Der er 6 kommentarer

Backup til et off-site

Jeg leder efter noget software (GRATIS ! :)
Jeg vil gerne have backup af mit data, og det er i nogle store klumper. Men de ændres ikke særlig tit. Derfor har jeg købt en HPE MicroServer med 4 x 2 TB diske der skal i raid 10 (OS er på samme diske og bliver nok Windows 2012).
Så jeg leder efter software til server siden og til klient siden.

Jeg er faldet over noget der hedder urBackup, men jeg kan ikke rigtig finde nogle med erfaringer i dette. Og jeg vil meget gerne være sikker på det kan kopier ud af huset, og ikke kun internt.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. januar 2017 - 16:34 #1
Hvis du kan leve med en minimal udgift til softwaren, kan jeg varmt anbefale Acronis True Image. Den har jeg flere gange lavet succesfuld restore med.

Det er aldrig noget problem at finde noget, der kan lave backup til Gud-ved-hvor; kunsten er at finde noget, du rent faktisk kan restore igen....
Avatar billede nfssister Forsker
15. januar 2017 - 18:20 #2
Det kan ikke tage over nettet, der kan jeg kun lave over LAN eller til USB.
Jeg skal fra min egen adresse til min fars adresse i første omgang.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. januar 2017 - 09:48 #3
Det kan lave backup/restoreover præcist det medie, du har til rådighed.

Etabler en VPN og tjek din WAN-hastighed; det vil under alle omstændigheder være den, der kommer til at begrænse dig, uanset om du vælger en online-udbyder eller backup til et share hos din far (hvor hans WAN-hasitghed jo så selvfølgelig vil være lige så interessant).
Avatar billede nfssister Forsker
19. januar 2017 - 16:09 #4
Der er ingen sikkerhed i at lave et image af en backup, jeg har brug for at jeg kan versionere i mine filer, og desuden vil det kræve alt for meget at flytte 130 gb som sådan et image vil fylde af mit system.

Jeg forstår godt dine bevægelse-grunde til at foreslå mig løsningen, men skal bruge noget backup software der enten kan køre differential eller inkrementel. Så den kun flytter ændrede filer. Plus jeg skal have cirka 20 dages backup ekstension.

Så det er noget i retning af Ashay eller tivoli hvis jeg skal nævne nogle af de klienter jeg leder efter en billigere/gratis alternativ til.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. januar 2017 - 17:07 #5
Tivoli er bestemt ikke egnet til hverken privat eller mindre virksomheder, med mindre det købes som en hosted service, f.eks. som det B4Restore har i kassen?

Ashay kender jeg ikke til, men vær generelt meget opmærksom på garantier (eller mangel på samme), når du kigger på cloud-backup.
Avatar billede nfssister Forsker
19. januar 2017 - 17:12 #6
Jeg er heller ikke fan af Tivoli, det var mere så i var klar over hvad det var jeg søgte. Bruger Backup112 til en del ting, og de bruger Ashay, og det fungere rigtig fint, men det er absolut ikke gratis.

Jeg prøver at lade tråden køre lidt endnu, så samler jeg min HP server på lørdag og så knalder jeg den op, og så ser vi om der kommer nogle andre svar :)