Avatar billede filia Juniormester
16. januar 2017 - 12:49 Der er 2 kommentarer

Tilføje HTML-indexside på WordPress-site?

En bekendt af mig er i gang med at lave et WordPress-site på sit domæne.
Men det tager jo fremdeles sin tid at lære WordPress, så det er bestemt ikke noget, der dur. Tværtimod er det direkte ødelæggende for hans formål, som er promovering af en bog mm. inkl. en del pdf-downloads. Det hele ligger public, og man krøller tæer.

Jeg kan ikke hjælpe ham med WordPress, men jeg kan lave ham en almindelig html-side med det nødvendige, som så kan være det foreløbige site, indtil WordPress-sitet er kommet på plads.

Men jeg aner ikke, hvordan sådan en index-side (samt en del pdf´er, som der skal linkes til) i så fald skal uploades til hans domæne? Og kan man det, når WordPress ligger derinde?

Jeg har web-kundskaber til husbehov, dvs. html-sider med upload via Dreamweaver. Så jeg kan nemt lave index-siden (og for den sags skyld flere html-sider) med billeder, links etc, som foreløbig skulle kunne løse behovet og ikke mindst se ok ud. Men jeg aner ikke noget om strukturen på hans WP-site - og det gør han garanteret heller ikke selv.

Jeg vil ikke tilbyde ham denne foreløbige løsning, medmindre jeg også kan følge den til dørs og få den ud på hans domæne.
Men hvordan -? Kan man det?
?:-)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
16. januar 2017 - 14:11 #1
Der er et let online kursus her i WordPress, og da du har kendskab til at lave hjemmesider, burde det være ret enkelt:

www.nemprogrammering.dk/Tutorials/Wordpress/wordpress_kursus.php
Avatar billede filia Juniormester
17. januar 2017 - 14:16 #2
Tak, det kigger jeg på.
Og vender måske tilbage igen.
:-)