Avatar billede Snowi Praktikant
17. januar 2017 - 15:37 Der er 8 kommentarer

åben for port 80 og 443

hej alle sammen.
Jeg har problemer med at åbne port 80 og 443 på en ZyWALL USG 50

Jeg er ved at prøvet alt.
Jeg har flytte router login til andre port. så der er ikke i vej.
de var ellers på port 80 og 443. men det er de ikke mere.

Men de ting jeg har prøvet vil den stadig ikke lukker folk fra internette ind på webserver. Den virker fint på den internt netværk. men med det sammen folk skal via router.

hilsen snowi
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. januar 2017 - 20:14 #1
Du skal have lavet forwarding af portene til din webserver.

Du kan se en demo her af, hvordan du gør det:
https://www.youtube.com/watch?v=ZJppXA-n24Y
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2017 - 09:19 #2
har også samme med de porte på server 2012

har du 2 router på netværk ?
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2017 - 09:20 #3
Avatar billede Snowi Praktikant
18. januar 2017 - 14:52 #4
CRKrogh  Den youtube video har jeg prøvet. men det virker stadig ikke.

rasmus64745: jo det er der, Men har prøvet med at der kun er en router og  switch
Det virker stadig ikke.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. januar 2017 - 11:00 #5
Hvad sker der helt præcist, hvis du forwarder port 80 i din router til din servers IP#?

Når du nu tilgår din public IP# udefra, skulle du jo gerne få din default side på webserveren, hvis ikke andet er sat op? Har du evt. prøvet at telnet til den og se hvad den svarer, hvis du prøver at forbinde til den på port 80?
Avatar billede Snowi Praktikant
19. januar 2017 - 13:21 #6
CRKrogh.

Når jeg prøver at åbne port 80 til server. sker der sådan set ikke noget andet man ikke har adgang til den. "Der kan ikke oprettes forbindelse til dette website"

Som jeg lige kan se er det lige som om den ikke kan finde ud af åbne den port. inden i firewall. på router.

Men jeg prøver at lege lidt mere med det. for ellers må jeg jo sætte en server op med firewall på.
Avatar billede Snowi Praktikant
19. januar 2017 - 14:49 #7
Så er port 80 åben for. Men nu er det webserver der bloker for at folk kan få adgang til side..

Men problemet med at jeg ikke kunne åbne port 80 lage i en script fejl på router.
efter at slette alt service der har med 80 port og og smide nye ind med. og en genstart af router.  virke det uden problemer.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. januar 2017 - 15:10 #8
Ok, godt du kom i mål med det.

Men altid godt lige at spørge sin service om den har det godt med telnet....