Avatar billede Charlotte Novice
20. januar 2017 - 13:38 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Konvertere XML-filer til Zip-fil

Hej!

Jeg har fire XML-filer, jeg skal have samlet i en ZIP-fil.
Jeg kan sagtens lave en Zip-mappe, men modtageren, der skal have filerne siger, at de SKAL laves til en ZIP-fil.

Hvordan gør jeg det. Jeg kører på Windows 10.
20. januar 2017 - 14:42 #1
HEJ,

Jeg har en lidt besværlig metode (den er 100 procent sikker), men som sagt lidt besværlig.

Så jeg vil anbefale dig at vente lidt med at vælge (min /)  denne løsning og se hvad andre af Ekspertens brugere kan tilbyde.

Får du ikke noget tilfredsstillende svar fr de andre brugere kan du komme tilbage til denne løsning.

Kristian
Avatar billede eurositi Ekspert
20. januar 2017 - 14:47 #2
Det er meget nemt.
Oplys de fire XML-filer og højreklik. Vælg muligheden "Send til" > ZIP komprimeret mappe.
Dette opretter ZIP-filen i samme mappe, som XML-filerne. Send denne til din modtager.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2017 - 15:26 #3
En ZIP mappe er en ZIP fil.
Avatar billede Charlotte Novice
23. januar 2017 - 08:09 #4
Tak for svar alle tre :-)

Ja, det var jo også sådan jeg mente - og gjorde: højreklik og send til zip komprimeret mappe - men vedkommende som skulle modtage mine filer, påstod at zip-mappen SKULLE hedde .xml, og ville derfor ikke modtage den.
Men han har nu fundet ud af at jeg (og I) havde ret.
Rigtig god mandag :-)