Avatar billede Mentor Juniormester
23. januar 2017 - 14:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Betinget formatering

I celle N53 vises resultatet af en HVIS-formel. Enten vises N58, N63 eller N68.

I N58 er værdien formateret som procent. I de to øvrige er det formateret som valuta.

Kan jeg lave en betinget formatering af N53, så resultatet vises som procent, hvis den viser N58 eller som valuta, hvis den viser N63 eller N68?
Avatar billede jens48 Ekspert
23. januar 2017 - 14:24 #1
Lav to betingelser.

=OR($N$53=$N$63;$N$53=$N$68)
med generel formattering
og
=$N$53=$N$58
med procentformattering

Hvis du vil tage forbehold for at der kan stå det samme i N58 og N63 eller N68 skal du i stedet for blot lighedstegn sætte betingelsen for valget af N58 ind i stedet.
Avatar billede Mentor Juniormester
23. januar 2017 - 15:36 #2
Dataen fra N53 bruges i et lagkage-diagram. Men den kan ikke finde ud af at vise enten procent eller valuta på denne måde. Kan det passe?
Avatar billede teknik Juniormester
23. januar 2017 - 21:29 #3
Problemet er måske afhængig af hvilken Excel version du har.

Selv sidder jeg med en 2003 version, og i den findes den mulighed du søger ikke under "betinget formatering"

At kunne sætte procent/valuta formater m. betinget formatering er iflg.
denne side indført fra version 2007 af.
https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_excel-mso_other/conditional-formatting-as-a-percentage-or-currency/e5019a22-91e9-4065-bc47-ffe21e96d6d5
Avatar billede jens48 Ekspert
23. januar 2017 - 22:49 #4
Hvordan du får formateringen vist i et lagkagediagram ved jeg ikke. Da jeg ikke har kunnet finde noget om det gætter jeg på det ikke kan lade sig gøre