Avatar billede gabby Seniormester
24. januar 2017 - 20:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Siger ingen netadgang.. med der er adgang ?

Hey
Har en stationær PC og en Laptop
Ville gerne dele filer imellem disse to maskiner og prøver at dele en mapper på den staionære og så siger den at der ikke er adgang til noget netværk ?
Men den kan gå på nettet og det hele...
Jeg har netkabel ført til den stationære og trådløst på laptoppen.
Bare mystisk jeg ikke kan se netværket ?

hilfe =(
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2017 - 20:22 #1
Avatar billede gabby Seniormester
24. januar 2017 - 20:28 #2
Jeps men før jeg kan oprette en hjemmegrupper skal der oprettes forbindelse til et netværk skriver den.
Og det er det jeg ikke kan... der er ingen tilgængelig :/ he
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2017 - 20:34 #3
Du skriver selv : Men den kan gå på nettet og det hele...

, så der er netadgang :-)
Avatar billede gabby Seniormester
24. januar 2017 - 20:36 #4
Ja men når jeg går i "netværk og delingscenter"
er der et stort rødt kryds over stregen imellem PCén og Globussen (internet)
og siger: Du har i øjeblikket ingen forbindelse til nogen netværk. :/
Avatar billede gabby Seniormester
24. januar 2017 - 20:39 #5
og når jeg går i "Start"- "Computer" - "Netværk"
popper der en gul bjælke ned som siger
Computeren har ikke forbindelse til et netværk. Klik for at oprette forbindelse...
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2017 - 20:46 #6
OK, men du siger jo det modsatte i dit indledende spørgsmål :-)

Har du eller har du ikke internetadgang med dine to computere? Hvis ikke, hvornår er den så forsvundet?

Hvor får du dit internet fra? Jeg går ud fra, du har en router fra din internetudbyder, at din stationære er koblet til den med et kabel, og at din bærbare er koblet til internettet via trådløs forbindelse via routeren. Er det korrekt?
Avatar billede gabby Seniormester
24. januar 2017 - 22:00 #7
Jahh og nej hehe ;)
Jeg har internet fra Ka-Net i Kalundborg
Laptoppen er koblet trådløst og virker fint med internet.

Den stationære er koblet via Netkabel og kan også gå på nettet.
Men.... når jeg går på "netværk" popper den frem og siger jeg ikke har noget adgang til nogen netværk.. og kan ikke få lov at dele filer.

Når jeg går via Laptoppen og søger efter tilgængelige netværk kommer routeren fint frem og viser det den hedder.

Kigger jeg på netværk fætteren nede ved uret står der
Ingen forbindelse - Der er forbindelser tilgængelige
Men der er intet at se... :/
Avatar billede gabby Seniormester
24. januar 2017 - 22:01 #8
altså der er intet netværk at finde... som på laptoppen
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2017 - 22:40 #9
Hvilket styresystem bruger du, dvs. Windows 7, 10 eller ...?  Er det det samme på begge computere?

Du skriver, at den stationære siger, der intet netværk er. Det må der nødvendigvis være, når du kan gå på nettet med den. Måske drejer meddelelsen om "intet netværk" på den stationære sig om, at der intet [u]trådløst[[u/] netværk er?
Avatar billede gabby Seniormester
25. januar 2017 - 21:35 #10
Ja det kan du nok have ret i hehe
Ja for den virker fint på nettet men vil ikke gå på det "lokale" netværk og se andre computere.
De kører begge Win 7
Avatar billede milter Ekspert
25. januar 2017 - 22:25 #11
Den kan ikke se de andre computere, fordi du først skal oprette en hjemmegruppe som beskrevet i mit link i indlæg #1. Har du prøvet at følge instrukserne i det?